ارزش کل پرتفوی سهام عدالت به ۱۵۴۷ هزار میلیارد ریال رسید

ارزش کل پرتفوی سهام عدالت به ۱۵۴۷ هزار میلیارد ریال رسید

ارزش روز ۴۹ شرکت حاضر در پرتفوی سهام عدالت در پی رشد شاخص و نمادهای معاملاتی در بازار سهام در حال حاضر به ۱۵۴۷ هزار میلیارد ریال رسیده است.
 

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از ایبِنا، تعداد شرکت‌های حاضر در پرتفوی سهام عدالت ۴۹ شرکت هستند که ارزش مقطع واگذاری آنها ۲۶۶ هزار و ۳۶۳ میلیارد ریال است که با توجه به تورم اقتصادی و در پی آن رشد شاخص و افزایش قیمت سهام شرکت‌ها در بازار سرمایه، ارزش روز پرتفوی بیش از ۴۹ میلیون مشمول سهام عدالت افزایش یافته و در حال حاضر به ۱۵۴۷ هزار و ۸۸۸ میلیارد ریال رسیده است.
بر این اساس نگاهی به پرتفوی سهام عدالت نشان می‌دهد از ۴۹ شرکت حاضر در این سبد تعداد ۳۵شرکت بورسی هستند که ارزش مقطع واگذاری آنها ۲۲۷ هزار و ۸۲۵ میلیارد ریال می‌باشد و ارزش روز آنها به ۱۵۰۹ هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال افزایش یافته است.
به علاوه اینکه در این پرتفوی، ۱۴ شرکت غیربورسی نیز حضور دارند که ارزش مقطع واگذاری آنها ۳۸ هزار و ۵۳۸ میلیارد ریال و ارزش روز آنها همین مبلغ برآورد شده است. گفتنی است، بیشترین افزایشی که ارزش کل پرتفوی سهام عدالت از سال ۸۵ (که طرح توزیع سهام عدالت در کشور اجرایی شده است) تاکنون داشته، مبلغ ۱۶۲۷ هزار و ۴۸۲ میلیارد ریال و مهرماه امسال بوده است.
 




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.