نوآوری‌ از دلایل اعتماد مردم به بانک شهر

معاون اداری و مالی شیرازتصریح کرد:

نوآوری‌ از دلایل اعتماد مردم به بانک شهر

جمعه, سپتامبر 16, 2016 - 13:11 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

معاون اداری و مالی شهرداری شیراز با بیان این که یکی از دلایل اعتماد امروز شهروندان به بانک شهر نوآوری‌های قابل قبول این نهاد اقتصادی در عرضه خدمات به شهروندان است،گفت: این بانک در عرصه خدمات رسانی فراتر از انتظار ظاهر شده است.

به گزارش دیوان اقتصاد، معاون مالی و اداری شهردار شیراز با بیان اینکه در 7 سال گذشته که بانک شهر در بخش اقتصادی شهرها فعال شده است، هر روز شاهد رشد و ارتقا جایگاه آن بودیم گفت: امروز بانک شهر به مرحله‌ای رسیده که علاوه بر ارائه خدمات شبانه روزی به شهروندان، اعتمادسازی در دل جامعه ایجاد کرده که سبب شده مردم بیش از پیش به دریافت خدمات از این بانک ترغیب شوند. اسدی با اشاره به این‌که شهرداری ها در گذشته به عنوان نهادی خدمات رسان از سوی مردم شناخته می شد، اما امروز رویکرد شهرداری‌ها تغییر کرده و امروز به عنوان نهادی فرهنگی و اجتماعی در بین مردم شناخته می شوند، تصریح کرد: با توجه به رویکرد جدید شهرداری‌ها بسیار مهم است فردی که خواهان دریافت خدمات اجتماعی و فرهنگی از شهرداری هاست، تامین مالی را نیز مد نظر قرار دهد، از همین روست که در نظر گرفته شدن وجه اقتصادی پروژه ها به عنوان عاملی مکمل می‌بایست مد نظر شهرداری‌ها قرار گیرد.

وی با تاکید بر این‌که اعتمادسازی بانک شهر در بین مردم سبب شده که گرایش شهروندان به دریافت خدمات از بانک شهر در سه سال اخیر رشد چشمگیری داشته باشد، افزود: روز نخستی که بانک شهر آغاز به کار کرد، بیش از 90درصد از منابعی که در اختیار داشت متعلق به شهرداری‌ها بود، اما امروز بیش از 90درصد از منابع مالی بانک شهر متعلق به مردم است و کمتر از 10 درصد متعلق به شهرداری هاست.

اسدی با بیان این‌که مردم بانک شهر را متعلق به خود می دانند، افزود: یکی از دلایل اعتماد امروز شهروندان به بانک شهر نوآوری‌های قابل قبول این نهاد اقتصادی در عرضه خدمات به شهروندان است، به طوری‌که امروز شاهد هستیم خدمات رسانی بانک شهر صرفا از حالتی که بخواهد تبادلات عادی و روزمره مشابه سایر بانک‌ها را انجام دهد، تغییر رویکرد داشته و در زمینه ارائه خدمات فراتر ظاهر شده است. معاون مالی و اداری شهرداری شیراز با اشاره به ارائه خدمات الکترونیکی بانک شهر و تحقق و تقویت بانکداری الکترونیکی در روند توسعه شهرها اظهار کرد: امروز شاهد هستیم که روند خدمات دهی به شکل انحصاری در اختیار بانک شهر قرار دارد، ضمن آن‌که این نهاد اقتصادی تلاش کرده خدمات بانکی محدود به ساعات اداری نماند و در تمام ساعات شبانه روز مردم همه خدمات مورد نیاز بانکی خود را بدون مراجعه به شعب دریافت کنند که تاثیر بسیار زیادی در ایجاد ترافیک‌های شهری دارد. وی با تاکید بر این‌که در کنار تمامی این خدمات شاهد هستیم که شهرداری‌ها نیز به واسطه همکاری و حمایت بانک شهر توانسته اند در پیشبرد اهداف خود موفق باشند، خاطر نشان کرد: با توجه به شرایط کنونی صدور پروانه های ساخت و ساز که با کندی مواجه است و رکود صنعت ساخت و ساز، شاهد فقدان مالی شدید در شهرداری‌ها به ویژه در کلانشهرها هستیم. اسدی افزود: در کنار این مشکلات شاهد هستیم که بانک شهر تلاش کرده در زمینه ارائه خدمات به سهام داران خود به بهترین شکل ظاهر شود به طوری‌که امروز در بیشتر پروژه‌های بزرگ عمرانی شهرها رد پای بانک شهر به وضوح قابل مشاهده است ودر واقع امکان ندارد یک پروژه شهری در حال اجرا باشد، اما بانک شهر در زمینه ارائه تسهیلات به آن نقش آفرینی نکرده باشد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.