۴ راهکار اصلاح بودجه ۹۹

۴ راهکار اصلاح بودجه ۹۹

رییس اتاق بازرگانی تهران کاهش تصدی‌گری در شرکت‌های دولتی، یکسان سازی نرخ ارز، حذف یارانه‌های پنهان و هزینه‌های غیرضروری را از جمله راهکارهای اصلاح بودجه در سال ۹۹ عنوان کرد.

به گزارش دیوان اقتصاد,مسعود خوانساری در گفت‌وگو با ایبِنا درباره لایحه پیشنهادی بودجه ۱۳۹۹ کل کشور اظهار داشت: دولت برای آنکه مانع از کسری بودجه پیشنهادی خود برای سال آینده شود، در ابتدا باید هزینه‌هایش را به شدت کاهش دهد.
وی افزود: کشور در شرایط تحریمی و محدودیت های اقتصادی و تجاری قرار دارد و نمی‌توان تشکیلات و نهادهای اداری را به همان شیوه گذشته اداره کرد. لازم است تا اصلاحاتی در این خصوص انجام شود.
رییس اتاق تهران ادامه داد: دولت نه تنها باید بخشی از هزینه‌های خود را کاهش دهد بلکه باید از تصدی‌گری در شرکت‌های دولتی بکاهد.
وی تاکید کرد: از سوی دیگر یکسان سازی نرخ ارز و حذف ارز ۴هزار و ۲۰۰ تومانی نیز باید در دستور کار دولت قرار بگیرد و دولت بهتر است به جای تخصیص این ارز، یارانه ریالی به افرادی که باید از آنها حمایت شود، پرداخت کند.
خوانساری تصریح کرد: قیمت حامل‌های انرژی برای سال آینده باید واقعی شود و دولت باید در این خصوص تصمیم‌گیری کند. ما در بخش خصوصی اعتقاد داریم که یارانه‌های پنهان که بخش بزرگی از یارانه‌ها را نیز شامل می‌شود باید حذف شود.
وی پیش بینی کرد که در صورت اصلاح نشدن لایحه بودجه سال آینده در مجلس، دولت در سال آینده با ۲۰۰ تا ۲۲۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه مواجه خواهد شد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.