قانون بیمه بیکاری باید بازنگری شود

قانون بیمه بیکاری باید بازنگری شود

معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: باید قانون بیمه بیکاری همسو با اصلاح ساختار اقتصادی کشور بازنگری شود.

به گزارش دیوان اقتصاد، «حاتم شاکرمی» در کارگاه آموزشی «حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری» که با حضور «علیرضا محجوب» نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و «حسین کمالی» مشاور وزیر تعاون، کار ور فاه اجتماعی برگزار شد، افزود: با توجه به تاریخچه قانون بیمه بیکاری، این قانون در دنیا به عنوان یک ضرورت و حقوق بنیادین نیروی کار شناخته شده و هدف از اجرای آن، صیانت از کرامت نیروی کار است.
وی افزود: مطابق با قوانین سازمان بین المللی کار « ilo »، این قانون نوعی حمایت اجتماعی و جبران آسیب‌های مالی نیروی کار در صورت از دست دادن شغل به دلایل مختلف است.
شاکرمی با اشاره به سند کار شایسته گفت: مصوبات کار شایسته دارای هفت شاخص در زمینه‌های عدالت اجتماعی، گفت و گوی سه جانبه، آزادی انجمن ها و موارد دیگر است که سه مورد از این شاخص‌ها اعم از امنیت شغلی، عدالت و کرامت انسانی در ارتباط با بیمه بیکاری و حمایت‌های اجتماعی است بر این اساس ضرورت دارد به این قانون به عنوان یک قانون بنیادین کار توجه جدی شود.
معاون روابط کار وزارت کار با تاکید بر بازنگری قانون بیمه بیکاری گفت: امروز این قانون باید هم سو با اصلاح ساختار اقتصادی کشور باشد. بر این اساس معاونت روابط کار باید با حذف محدودیت‌های ایجاد شده در دامنه شمول قانون بیمه بیکاری و تشکیل کمیته‌های تخصصی و جمع آوری پیشنهادات در قالب یک پیش نویس جامع بیمه بیکاری را تهیه و جهت تصویب به دولت و مجلس شورای اسلامی ارائه دهد.
وی تصریح کرد: با تصویب یک قانون جامع بیمه بیکاری و تبدیل آن به صندوق بیمه بیکاری می‌توانیم با گردش مالی و تامین هزینه‌ها اقدامات و فعالیت‌های درآمدزایی داشته باشیم.

شاکرمی اظهارداشت: از هفته آینده تمامی حوزه‌های معاونت روابط کار به ویژه بخش بیمه بیکاری در ۲۳ استان کشور از طریق سامانه جامع روابط کار ثبت و پذیرش دادخواست‌ها به صورت الکترونیکی انجام می شود.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.