تولید نفت اوپک ۹۰ هزار بشکه در روز کاهش یافت

تولید نفت اوپک ۹۰ هزار بشکه در روز کاهش یافت

جمعه, ژانویه 3, 2020 - 11:25 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

تولید سازمان کشورهای صادر کننده نفت ۹۰ هزار بشکه در روز در ماه دسامبر کاهش یافت و به ۲۹.۵۵ میلیون بشکه در روز رسید.
 

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از تسنیم ، بسیاری از تولید کنندگان نفت خلیج فارس کاهش تولید خود را با هدف متعادل کردن بازارهای جهانی نفت آغاز کردند، بنابراین تولید نفت اوپک در ماه گذشته پایین آمد.
 عربستان، عراق و امارات متحده عربی تولید خود را در ماه دسامبر، آخرین ماه از دور قبلی قرارداد کاهش تولید، پایین آوردند.  تولید اوپک در سال جدید میلادی طبق قرارداد جدید، بیش از پیش کاهش می یابد.
 تولید سازمان کشورهای صادر کننده نفت 90 هزار بشکه در روز در ماه دسامبر کاهش یافت و به 29.55 میلیون رسید.
 ائتلاف اوپک و متحدانش برای تقویت بازار جهانی نفت خام در 2019 باعث شد علی رغم افزایش تولید نفت شیل آمریکا و کاهش تقاضا در سراسر جهان، قیمت نفت برنت 23 درصد افزایش یابد.
 عربستان سعودی، بزرگترین عضو اوپک همین حالا هم با تولید 9.83 میلیون بشکه نفت در روز در جهت رسیدن به هدف قرارداد جدید پیش می رود. عربستان بیش از دو برابر سهمیه ای که طبق قرارداد برایش تعیین شده، تولید خود را پایین آورده است و قرار است به هدف 9.7 میلیون بشکه در روز برسد.
 امارات هم با کاهش 60 هزار بشکه در روز و تولید 3.04 میلیون، بیش از سهمیه اش طبق غیر قرارداد قبلی تولید خود را کاهش داده بود.
 عراق در ماه دسامبر 60 هزار بشکه در روز تولید خود را کاهش داد ولی با تولید 4.65 میلیون بشکه نفت در روز هنوز نتوانسته به تعهدش عمل کند  و 180 هزار بشکه کاهش دیگر لازم است تا به هدف 2020 برسد.
 نیجریه با کاهش 30 هزار بشکه در روز در دسامبر، هنوز هم بالاتر از سهمیه اش طبق قرارداد 2019 تولید می کند.
 طبق قرارداد جدید که از همین ماه اجرایی می‌شود، 23 کشور عضو ائتلاف اوپک+ قول داده اند تا 500 هزار بشکه در روز تولید خود را کاهش دهند و به 1.7 میلیون برسانند. عربستان قصد دارد تولید خود را بیش از این کاهش دهد.
 میزان رضایت عربستان از کاهش تولید شرکایش در نشست آینده این ائتلاف در اوایل ماه مارس مشخص می‌شود.
 




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.