هدفگذاری اعزام ۵ هزار نیروی کار به خارج از کشور تا پایان سال

هدفگذاری اعزام ۵ هزار نیروی کار به خارج از کشور تا پایان سال

مدیرکل دفتر هدایت نیروی کار و کاریابی‌های وزارت کار، از هدفگذاری اعزام ۵ هزار نیروی کار جهت اشتغال در خارج از کشور برای سال آینده خبر داد.
 

به گزارش دیوان اقتصاد، محمد اکبرنیا در گفتگو با مهر، با اشاره به هدفگذاری اعزام نیروی کار به خارج از کشور، اظهار داشت: با توجه به ظرفیت‌های بازار کار کشور و افراد جویای کار به ویژه فارغ التحصیلان دانشگاهی، در سال آینده اعزام ۵ هزار نفر نیروی کار ایرانی جهت اشتغال به خارج از کشور، هدفگذاری شده است و در دستور کار قرار داد.
وی ادامه داد: در حال حاضر ۱۳۰ دفتر کاریابی خارجی، در کشور فعالیت دارند و سیاست وزارت کار این است که اعزام نیروی کار از طریق دفاتر کاریابی که مجوزهای لازم را دارند، انجام شود.
این مقام مسئول در وزارت کار افزود: کاریابی‌های خارجی در کشورهایی که پذیرش نیروی کار دارند، فعالیت و با کشورهایی که متقاضی نیروی کار هستند، ارتباط برقرار می‌کنند.
مدیرکل هدایت نیروی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: تأسیس دفاتر هدایت و حمایت از نیروی کار در کشورهای هدف، یکی از برنامه‌های وزارت کار در حوزه اعزام نیروی کار به خارج از کشور و حمایت از نیروی کار در کشورهای هدف است و در حال حاضر ۷ دفتر از طریق کاریابی‌های مجاز، تشکیل شده است.
اکبرنیا همچنین با اشاره به صدور گواهینامه شغلی برای ایرانیان شاغل در خارج از کشور، گفت: در سال ۹۴ سامانه بانک اطلاعات ایرانیان شاغل در خارج از کشور، راه اندازی شده که مشکل ایرانیان شاغل در خارج جهت تمدید و یا صدور گواهینامه شغلی برطرف می‌شود.
وی اضافه کرد: شرکت‌های صادرکننده خدمات فنی - مهندسی و نیروهای کار ایرانی شاغل در خارج، با ثبت نام در این سامانه می‌توانند پس از صدور گواهینامه شغلی توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از حمایت‌ها و موارد تشویقی از جمله معافیت از عوارض خروج از کشور، برخی از معافیت‌های گمرکی و مالیاتی بیمه تأمین اجتماعی بهره‌مند شوند.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.