شهادت سردار ایرانی، دلیل نخستین افت متغیرهای اقتصادی در 2020

شهادت سردار ایرانی، دلیل نخستین افت متغیرهای اقتصادی در 2020

جمعه, ژانویه 3, 2020 - 13:55 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

قیمت طلا و نفت رشد چشمگیری را به ثبت رساند.
 

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از سنا، در بازارهای آسیایی، شاخص آسیا پاسفیک به غیر از ژاپن با افت ۰.۱ درصدی همراه شد و نخستین افت سال ۲۰۲۰ را  از آن خود کرد.
بر اساس این گزارش، بازارهای اروپایی هم به همین ترتیب روند منفی را به ثبت رساندند و شاخص آتی یورواستاکس با روند منفی ۰.۶ درصدی همراه شد در حالی که شاخص آتی داکس آلمان هم ۰.۶۷ درصد منفی شد و شاخص آتی فوتسی لندن هم ۰.۴ درصد کاهش را از آن خود کرد.
شاخص CSI چین هم با عنوان یکی از پر بازده ترین متغیرهای آسیایی در سال گذشته، با کاهش ۰.۲ درصدی رو به رو شد و شاخص اس اند پی نیز ۰.۶ درصد افت را به ثبت رساند.
تاپاس استریکلند، مدیر اقتصادی در بانک ملی استرالیا در این خصوص بیان داشت: معلوم نیست این حمله آمریکا در نزدیکی فرودگاه بین المللی بغداد که موجب کشته شدن دو تن از ژنرال های ارتشی مهم شده است چه تأثیری بر بازارها خواهد داشت. اما تنها چیزی که مشخص است این است که خاورمیانه دوباره پر تنش خواهد شد و این تنش دامن آمریکا و متحدانش را خواهد گرفت.
این در حالی است که، بسیاری از بازارها در تعطیلات سال نوی میلادی به سر می برند و معاملات شاخص های جهانی تنها در بازار آتی صورت گرفته است.
در این میان، بازار توکیو نیز به دلیل روز ملی ژاپن در تعطیلات به سر می برد.
اما در بازار نفت، افزایش چشمگیر قیمت این کالا در پی تنش های ایجاد شده از سوی آمریکا در بازارهای جهانی به ثبت رسید.
در این بازار، قیمت نفت برنت با رشد ۲.۹ درصدی به هر بشکه ۶۸ دلار و ۲۲ سنت رسید و قیمت نفت وست تگزاس با افزایش ۲.۸ درصدی هر بشکه ۶۲ دلار و ۹۰ سنت معامله شد.
 




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.