بارش‌ها نتوانسته اثرات ۱۰ سال خشکسالی را کاهش دهد

بارش‌ها نتوانسته اثرات ۱۰ سال خشکسالی را کاهش دهد

جمعه, ژانویه 17, 2020 - 14:48 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

معاون آب و آبفای وزیر نیرو گفت: تاثیر بارندگی‌های اخیر به اندازه‌ای نیست که بتواند اثرات بیش از ۱۰ سال خشکسالی در کشور را کاهش دهد.

به گزارش دیوان اقتصاد،«قاسم تقی زاده خامسی»در گفت و گو با ایرنا افزود: بارندگی‌های اخیر گر چه اثر خوبی در برخی مناطق دارد اما هنوز نتوانسته جبران کسری‌های حاصل از ۱۰ سال خشکسالی را داشته باشد.
وی درباره اثر بارندگی‌های اخیر در استان سیستان وبلوچستان گفت: بارش‌های خوبی در این منطقه رخ داده و به دلیل آنکه آب شیرین است برای کل منطقه جنوب کشور خوب و موثر است.
معاون آب وآبفای وزیر نیرو ادامه داد: بارش‌های سیستان و بلوچستان اثر بسیار خوبی در زنده کردن تالاب جازموریان داشته است که به زودی گزارش دقیقی در این زمینه ارائه خواهد شد.

مردم به شایعات توجه نکنند

تقی زاده خامسی درباره این شایعه که بارش‌های سهمگینی رخ خواهد داد که منجر به سیلاب کشنده می‌شود، گفت: انتشار چنین اخباری صحت ندارد. مرجع اصلی پیش بینی‌ها سازمان هواشناسی است.
وی ادامه داد: بر اساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی بارش‌ها در روزهای آینده بیشتر برف و در نقاط غربی کشور خواهد بود.
معاون آب و آبفای وزیر نیرو افزود: مرجع اصلی ما سازمان هواشناسی است و این سازمان هم بر اساس پیش بینی ۵ سازمان مهم جهانی و با تلفیق این گزارش‌ها پیش‌بینی های خود را اعلام می‌کند و انتشار اخباری غیر از این صحت ندارد.
تقی زاده خامسی گفت: وزارت نیرو هم یک سری پیش‌بینی‌ها را دارد که مبنای کار قرار می‌گیرند و فعالیت ها براساس آن انجام می‌شود.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.