پایان تنش آبی تا ۱۵ ماه آینده 

وزیر نیرو اعلام کرد:

پایان تنش آبی تا ۱۵ ماه آینده 

دوشنبه, ژانویه 20, 2020 - 08:59 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

اگر روش‌های مصرف مناسب باشد همانگونه که وعده کردیم در مقطع پایان تابستان ۱۴۰۰ وضعیت شهرهای دارای تنش آبی اینگونه‌ای نباشد که اکنون شاهدیم.
 

به گزارش دیوان اقتصاد،رضا اردکانیان در گفت‌وگو با ایلنا، درباره عبور از تنش آبی استان‌هایی که در بارش‌های اخیر دچار سیلاب شدند، اظهار داشت: طبق پیش‌بینی سازمان هواشناسی که در مقاطع ۳ماهه منتشر می‌شود و از دقت ۶۵ درصدی و نسبتا قابل قبولی برخوردار است، شرایط ما در فصل پاییز و زمستان امسال حدودا نرمال یعنی برابر با متوسط بلند مدت ۳۵ ساله و بعضا بیشتر خواهد بود. از این حیث اگر روش‌های مصرف مناسب باشد همانگونه که وعده کردیم در مقطع پایان تابستان ۱۴۰۰ وضعیت شهرهای دارای تنش آبی اینگونه‌ای نباشد که اکنون شاهدیم.
وی سیلاب جنوب شرقی کشور را کم‌نظیر خواند و افزود: میزان بارشی که در استان سیستان‌وبلوچستان در سال آبی فعلی (ابتدای مهر تا کنون) داشتیم ۴۵ برابر سال قبل بود، هر چند سال قبل هم در این استان ترسالی داشتیم. این میزان بارندگی در سیستان‌وبلوچستان حاکی از این است که ظرفیت‌های مهار آب و سیلاب باید در  این استان افزایش یابد.
وزیر نیرو با بیان اینکه در حال حاضر هر ۵ سد استان پر هستند، گفت: چند سد نیز سرریز کرده، چاه نیمه‌ها هم در سیستان شروع به آبگیری کرده‌اند.
وی با اشاره به لزوم افزایش ظرفیت مهار آب در سیستان‌وبلوچستان ادامه داد: اکنون در این استان چند طرح در دست اجرا داریم، با دستور رئیس جمهور دو سد کهیر با ۸۵ درصد و شهری‌کور با ۹۳ درصد پیشرفت که از سدهای مهم و تاثیرگذار در منطقه بلوچستان هستند، سریعا تامین مالی خواهد شد  تا هرچه زودتر به بهره‌برداری برسند.
اردکانیان همچنین گفت: کار لایروبی و مهندسی رودخانه سیستان نیز که در حال اجرا است، تسریع خواهد شد. تصور می‌کنم هر چند سیل خساراتی به بار آورد و تعدادی از مردم از شرایط عادی زندگی خارج شدند، اما بتدریج  وضع به سمت عادی شدن می‌رود. 
وی ابراز امیدواری کرد که استان‌های سیستان‌وبلوچستان و هرمزگان که تابستان‌های سختی را در سال‌های گذشته سپری کردند، امسال در اثر این بارش‌ها وضعیت خوب و متعادلی داشته باشند.
 




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.