افزایش تدریجی پروازهای عبوری از آسمان ایران

افزایش تدریجی پروازهای عبوری از آسمان ایران

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: آسمان ایران، امن‌ترین مسیر پروازی است و از نظر تعرفه‌های عبور نیز، برای پروازهای عبوری مقرون به صرفه است.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از صدا و سیما، مقصود اسعدی سامانی با تأکید بر اینکه آسمان ایران برای پروازهای عبوری همیشه امن است، گفت: شرکت‌های هواپیمایی دنیا می‌دانند که آسمان ایران مقرون به صرفه‌ترین مسیر هوایی جنوب شرق آسیا و اروپا لست و به تدریج در حال برگشت به فضای ایران هستند.
وی افزود: کوتاه‌ترین مسیر بین جنوب شرق آسیا و اروپا برای هواپیماها، عبور از کشور ایران است و معمولاً شرکت‌های هواپیمایی ترجیح می‌دهند که از آسمان ایران عبور کنند.
دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی ایران تأکید کرد: کاهش پروازها از فضای کشور مقطعی است و پیش بینی می‌شود به زودی، به آمارهای قبلی و عبور بیش از ۱۰۰۰ پرواز در روز از فضای کشور، برگردیم.
اسعدی سامانی اضافه کرد: به دلیل کوتاهی مسیر فضای ایران، کاهش مدت زمان سفر و کاهش مصرف سوخت برای شرکت‌های هواپیمایی یکی از موارد قابل توجه است، به هر حال هزینه سوخت یکی از هزینه‌های اصلی شرکت‌های هواپیمایی است؛ ضمن اینکه کارکرد کمتر قطعات هواپیما و همچنین قطعات تایمی نیز در حوزه سود و زیان شرکت هواپیمایی، مهم است.
دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با اشاره به تأکیدات وزیر راه و شهرسازی مبنی بر امن بودن آسمان ایران، گفت: آسمان ایران، امن‌ترین مسیر پروازی است و از نظر تعرفه‌های عبور نیز برای پروازهای عبوری مقرون به صرفه است.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.