ارائه درخواست تخصیص اراضی لازم به پروژه آزادراه تهران - شمال به دولت

ارائه درخواست تخصیص اراضی لازم به پروژه آزادراه تهران - شمال به دولت

یک‌شنبه, ژانویه 26, 2020 - 11:45 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

وزارت راه و شهرسازی درخواست تخصیص اراضی موردنیاز به پروژه آزادراه تهران - شمال را جهت سیر مراحل بررسی و تصویب به کمیسیون لوایح هیئت دولت ارسال کرده است.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر هیئت دولت، وزارت راه و شهرسازی به استناد تصویب‌نامه مورخ ۲ مرداد ۱۳۷۵ هیئت وزیران، مجوز انعقاد قرارداد با شرکت احداث و نگهداری آزادراه تهران - شمال (وابسته به بنیاد مستضعفان) جهت احداث و بهره‌برداری آزادراه تهران - چالوس را اخذ کرده و مقرر شد ۵ /۶۲ میلیون مترمربع از اراضی ملی به مجری این طرح واگذار شود.
بر اساس مجوز انعقاد متمم قرارداد مشارکت، تغییراتی در ساختار مشارکت و میزان اراضی واگذاری حاصل شد که به موجب آن اراضی مورد نظر به ۲ /۳۵ میلیون متر مربع کاهش یافت.
در ادامه و با نظر دولت ۵۱۱ هکتار از اراضی چیتگر نیز به منظور واگذاری به طرف مشارکت در نظر گرفته شد که ۷۰ درصد سهم شهرداری و ۳۰ درصد به صورت مشترک سهم ارتش و شرکت آزادراه است.
هم‌اینک وزارت راه و شهرسازی درخواست نموده تا با توجه به توافقات صورت گرفته با شرکت فوق و با هدف تسریع در اجرای این طرح، زمینی به مساحت تقریبی چهار هکتار در مجاورت اراضی ۵۱۱ هکتاری به این شرکت تخصیص داده شود.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.