ارتباط سپرده گذاری مرکزی و بانک پارسیان با سامانه سجام عملیاتی شد

ارتباط سپرده گذاری مرکزی و بانک پارسیان با سامانه سجام عملیاتی شد

بهره‌برداری ارتباط‌های الکترونیک سپرده مرکزی تسویه وجوه و اوراق بهادار و بانک پارسیان در سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) عملیاتی شد.

به گزارش دیوان اقتصاد، مدیرعامل سپرده گذاری مرکزی در مراسم بهره برداری ارتباط‌های الکترونیک سپرده مرکزی تسویه وجوه و اوراق بهادار و بانک پارسیان در سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) که با حضور مدیرعامل سمات و بانک پارسیان برگزار شد، اظهار داشت: بازار سرمایه توانست در اوج تحریم ها و بن بست های اقتصادی و مالی با تامین مالی برای بخش عمومی، خصوصی و حتی برای دولت در توسعه اقتصاد کشور نقش ویژه ای داشته باشد.

حسین فهیمی در ادامه افزود: با طراحی ابزارهای نو و متنوع سرمایه‌گذاری‌های تازه با مشارکت فعال مردم صورت گرفته است و در این میان بسترهای بازار سرمایه هم متناسب با این شرایط باید گسترده تر شود.

استفاده از شریعت اسلامی

وی اظهار داشت: با استفاده از شریعت اسلامی در بازار سرمایه توانسته ایم با جلب اعتماد عمومی، جذب منابع تازه را وارد مراحل جدی‌تری کنیم.

کاهش ریسک جعل و دستکاری

فهمیمی تصریح کرد: برای اولین بار در کشور افراد یک بار شناسایی می‌شوند و کاهش ریسک‌های جعل و دستکاری و همکاری با اولین بانک در بازار سرمایه هم صورت گرفت.

آخرین آمار ثبت نام

مدیرعامل سمات افزود: بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در سامانه سجام ثبت نام کرده اند اما فعلا اجباری نیست و طرفیت بیش از ۱۰ میلیونی برای ثبت نام در این سامانه وجود دارد.

اولین ارتباط سجام با یک بانک

وی گفت : سجام پله اول قبل از ورود به پروژه‌های بزرگ‌تر و راهبردی‌تری است که لزوما باید در ابتدا این سامانه فعالیت آن جدی و عمومی می‌شد و همکاری با بانک پارسیان اولین ارتباط سجام از طریق یک بانک است که سرویس ها و خدمات بانک سرمایه به مشتریان (ثبت‌نام و اهراز هویت) به صورت کامل ارائه می شود.

تازه ترین آمار ثبت‌ نام در سجام

فهیمی افزود : ۱۹ هزار و ۳۰۰ مشتری جدید الورود در سجام در طی روزهای اخیر ثبت نام کرده اند که ۶۰ درصد از طریق موبایل، تبلت و اپلیکیشن ها بوده است که نشان می دهد افرادی با نگاه مدرن وارد بازار سرمایه شده اند.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.