ایجاد تعادل میان عرضه و تقاضا اثرگذارترین اقدام بانک مرکزی در بازار ارز

ایجاد تعادل میان عرضه و تقاضا اثرگذارترین اقدام بانک مرکزی در بازار ارز

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: ایجاد تعادل میان عرضه و تقاضا اثرگذارترین اقدام بانک مرکزی در بازار ارز بوده و ازاین رو عملکرد بانک مرکزی مورد تایید و حمایت است.

به گزارش دیوان اقتصاد,مهرداد بائوج لاهوتی در گفتگو با ایبِنا با بیان اینکه بانک مرکزی در ساماندهی تلاطم‌های ارزی نمره خوبی گرفته است، گفت: عملکرد بانک مرکزی در بهبود وضعیت بازار با مکانیزم‌های اتخاذ شده مناسب بوده و توانسته دلالی در اقتصاد را کاهش دهد.
نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه هیچ‌گاه دخالت مستقیم در بازار اثرگذاری خوبی بر روند قیمت‌ها نداشته است، افزود: خوشبختانه بانک مرکزی با مکانیزم‌هایی که اتخاذ کرده توانسته به صورت مستقیم کنترل بازار را به دست بگیرد و به این ترتیب نرخ‌ها تحت کنترل است.
بائوج لاهوتی با تاکید بر اینکه دخالت‌های مستقیم در بازار ارز در دوره های قبلی پیامدهای منفی بسیاری به همراه داشته است، تصریح کرد: دولت باید اجازه دهد بازار تکلیف را خودش مشخص کرده و با تعادل عرضه و تقاضا مدیریت شود.
این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه رئیس کل بانک مرکزی در ماه‌های اخیر متناسب با تعادل عرضه و تقاضا عمل کرده است، گفت: تعادل برقرار شده بر بازار به دلیل اینکه بازار از دستکاری مصون شده پایداری بیشتری نیز خواهد داشت.
وی با تاکید بر اینکه نوسانات اخیر بازار ارز نیز جنبه روانی داشته و به زودی از بین خواهد رفت، افزود: در شرایط فعلی مردم باید بدانند که هجوم به بازار برای خرید ارز با توجه به آغاز روند کاهش قیمت‌ها آن‌ها را متضرر خواهد کرد از این رو سرمایه‌گذاری باید در حوزه‌های مولد صورت بگیرد.
این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: با توجه به اینکه نوسانات ارزی بر سایر قیمت ها نیز تاثیرگذار بوده است، تصریح کرد: به زودی با کاهش حباب قیمتی در بازار ارز سایر بازارها نیز ثباتی نسبی را تجربه خواهند کرد.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: سیاست‌هایی همچون عملیات بازار باز نیز مصداق اقداماتی است که می‌تواند ساماندهی وضعیت را رقم بزند و از این رو مورد حمایت است.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.