نصب دائمی نرم‌افزار پرداخت بانک مسکن برای «IOS» ممکن شد

نصب دائمی نرم‌افزار پرداخت بانک مسکن برای «IOS» ممکن شد

اپلیکیشن پرداخت بانک مسکن موسوم به «پرنا» از طریق «اپ استور» در دسترس تمام مشتریان بانک مسکن که تلفن همراه هوشمند اپل دارد، قرار گرفت.

به گزارش دیوان اقتصاد ، شرکت فناوری اطلاعات ناواکو که یکی از شرکت‌های ذیل بانک مسکن است، با تکیه بر دانش و خلاقیت کارشناسان واحد «تلفن همراه» خود توانسته با روشی منحصر به فرد، اپلیکیشن پرداخت این بانک موسوم به «پَرنا» را روی «اپ استور» شرکت اپل منتشر کند.
در حال حاضر تمام کاربران این نرم‌افزار که گوشی تلفن همراه با سیستم عامل «IOS» دارند، می‌توانند به صورت دائمی و بدون پرداخت هیچ‌گونه هزینه اضافی، نرم‌افزار مذکور را روی گوشی خود نصب کنند.
اپلیکیشن پرداخت همراه ناواکو با نام تجاری «پَرنا» به عنوان یک اپلیکیشن دارای سرویس‌های پرداختی روزمره و منحصر به فرد در راستای تسهیل رفع نیازهای مردم در زمینه تراکنش‌های بدون حضور کارت بانکی در بستری امن، طبق قوانین بانک مرکزی و زیر نظر «شاپرک» با همکاری بانک مسکن منتشر شده است.
آخرین نوبت تحریم نرم‌افزارهای ایرانی توسط شرکت اپل به عدم امکان ارایه اپلیکیشن‌های کاربردی کسب‌وکارهای فناوری‌محور در فروشگاه رسمی اپ‌های تلفن همراه اپل که سیتم عامل انحصاری این شرکت یعنی «IOS» دارد، منجر شد.
ایجاد اپ‌استور ایرانی یکی از ترفندهایی بوده که در این مدت از سوی توسعه‌دهندگان ایرانی به کار گرفته شده است. در حال حاضر بسیاری از کسب‌وکارهایی که خدمات خود را در بستر یک اپلیکیشن موبایلی ارائه می‌کنند، نسخه‌ای از نرم‌افزار خود را که برای کاربران گوشی‌ها و دیگر دیوایس‌های شرکت اپل در اپ‌استورهای ایرانی ارائه کرده‌اند. اما اغلب این نسخ، ناپایدار هستند و پس از گذشت مدتی، غیرقابل استفاده می‌شوند. نرم‌افزارهای پایدار نیز که برای مدت بیشتری قابل استفاده هستند، تنها در صورتی از اپ‌استورهای ایرانی قابل نصب هستند که کاربر هزینه اشتراک مدت‌دار اپ‌استور را پرداخت کند تا بتواند اپلیکیشن‌های ارائه شده را نصب کند.
به این ترتیب روش استفاده از اپ‌استورهای ایرانی هم به دلیل پولی شدن نصب نرم‌افزارهایی که پیش‌تر به شکل رایگان در دسترس قرار داشت، با استقبال بسیاری از کاربران گوشی‌های اپل روبرو نشد.
در این شرایط بانک مسکن توانسته از طریق یک شیوه ابداغی و خلاقانه اپلیکیشن پرداخت خود را روی اپ‌استور شرکت اپل منتشر کند تا کاربران سیستم عامل «IOS» بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای، نسخه پایدار و دائمی این نرم‌افزار را برای انجام تراکنش‌های بانکی خود با کارت‌های عضو شتاب، روی تلفن همراه خود داشته باشند.
مشتریان دارای کارت‌های بانکی عضو شتاب می‌توانند با نصب این نرم‌افزار به طیف متنوعی از خدمات بانکی از قبیل انتقال وجه شتابی، پرداخت قبوض، خرید شارژ، پرداخت عوارض بزرگراهی، خرید اینترنت و پرداخت عوارض طرح ترافیک دسترسی داشته باشند. این نرم‌افزار برای دارندگان کارت‌های بانک مسکن نیز خدمات ویژه‌ای دارد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.