حذف برنامه خرید سهام بانک‌ها توسط بیمه ایران

حذف برنامه خرید سهام بانک‌ها توسط بیمه ایران

مدیرعامل شرکت سهامی بیمه ایران می‌گوید که این شرکت دیگر برنامه‌ای برای خرید سهام یکی از بانک‌ها را ندارد و ترجیح آن سرمایه‌گذاری در دیگر شرکت‌ها و صنایع است.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از ایبنا،محسن پورکیانی مدیرعامل سابق بیمه ایران در نشستی که با خبرنگاران در تاریخ ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ داشت، اعلام کرد که براساس قانون و مقررات این شرکت امکان تاسیس بانک یا احیای بانک سابق بیمه ایران را ندارد لذا در تلاش است تا سهام یک بانک بزرگ و سودده را خرداری کرده و سپرده‌های خود را در آن تجمیع کند.

پیش از انقلاب اسلامی، شرکت سهامی بیمه ایران مالک و سهامدار اصلی «بانک بیمه ایران» بود که بعد از انقلاب در بانک ملت تجمیع شد. با وجودی که در دنیا بسیاری از بانک‌ها از دل شرکت‌های بیمه به وجود آمده‌اند اما در ایران شرایط متفاوت است و این بیشتر بانک‌ها هستند که اقدام به تاسیس شرکت‌های بیمه می‌کنند.

محمد رضایی مدیرعامل کنونی بیمه ایران با این حال  درباره برنامه قبلی این شرکت برای خرید سهام یکی از بانک‌ها اظهار داشت: فعلا قصد ورود به این حوزه را نداریم و به صلاح بیمه ایران هم نیست.

وی افزود: معتقد هستم که هر شرکتی باید کار تخصصی خود را انجام دهد و ما هم که شرکت بیمه هستیم، باید کار بیمه‌گری خود را بکنیم.

رضایی در خصوص سرمایه‌گذاری بیمه ایران نیز تصریح کرد: بیمه ایران در حال حاضر هولدینگ‌های سرمایه‌گذاری خود را دارد و ترجیح می‌دهیم به جای سهامداری یکی از بانک‌ها در صنایع دیگر سرمایه‌گذاری کنیم و به هر صورت در حال حاضر برنامه‌ای برای سهامداری یک بانک را نداریم.

گفتنی است براساس آیین نامه سرمایه‌گذاری بیمه مرکزی، شرکت‌های بیمه مکلف شده‌اند تا به منظور کاهش ریسک، نقدینگی خود را در چند بانک مختلف سپرده‌گذاری کنند.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.