حمایت بانک توسعه صادرات ازبزرگترین واحدتولیدکننده موتورهای صنعتی

حمایت بانک توسعه صادرات ازبزرگترین واحدتولیدکننده موتورهای صنعتی

بانک توسعه صادرات ایران درچارچوب حمایت از واحدهای تولیدی و بنگاه‌های صادراتی با ارائه تسهیلات تلفیقی به شرکت الکتروژن از این واحد تولید کننده موتورهای صنعتی حمایت می‌کند.
 

به گزارش دیوان اقتصاد، علی اوغانی رئیس شعبه کرج بانک توسعه صادرات در حاشیه بازدید شماری از خبرنگاران از شرکت الکتروژن گفت: این واحد تولیدی در سال جاری ۳۰۰میلیارد ریال به عنوان گشایش اعتبار اسنادی داخلی ریالی و ۴۵۰ میلیارد ریال تسهیلات سرمایه در گردش صادراتی از شعبه کرج بانک توسعه صادرات دریافت کرده است.
وی تصریح کرد: شرکت الکتروژن یکی از واحدهای صادرات محور خوشنام در عرصه صنعت کشور است که از سال ۹۲ تاکنون در زمره مشتریان بانک توسعه صادرات ایران قرار دارد.
رئیس شعبه بانک توسعه صادرات خاطرنشان کرد: این بنگاه تولیدی طی سه سال اخیر حدود ۵۰ میلیون دلار صادرات داشته که به لحاظ کیفیت قابل رقابت با محصولات درجه یک جهان است.
اوغانی گفت: بانک توسعه صادرات ایران تسهیلات خود را از محل منابع تلفیقی( منابع صندوق توسعه ملی و منابع بانک) با نرخ ۱۴.۵ درصد در سال در قالب سرمایه در گردش در اختیار این واحد تولیدی قرار داده است.
جعفر پروینی علیزاده، مدیر و عضو هیات مدیره شرکت الکتروژن نیز در معرفی این شرکت گفت: در ابتدا شرکتی با نام تجاری “Zhan Light co” برای واردات و صادرات وسایل خانگی الکترونیکی و الکتریکی، لوازم و ماشین آلات صنعتی تاسیس شد.
وی اضافه کرد: در آن زمان با توجه به نیازهای موجود کشور در راستای ضرورت قطع وابستگی به دیگر کشورها و لزوم اشتغال زایی، سهامداران شرکت تصمیم گرفتند سیاست کاری شرکت را از یک شرکت تجاری به یک شرکت تولیدی تغییر دهند.
علیزاده ادامه داد: این مجموعه در سال ۱۳۶۷ در شورآباد دایر شد و در سال ۱۳۸۰ با تغییر محل کارخانه به فعالیت خود ادامه داد. شرکت الکتروژن با دارا بودن خطوط تولید اتوماتیک و همچنین داشتن واحدهای قالب‌سازی منحصربه‌فرد در ایران قادر به تولید دقیق‌ترین و پیچیده‌ترین قالب و ابزارهای خط تولید است.
عضو هیات مدیره مجموعه صنعتی الکتروژن افزود : این واحد تولیدی از جمله بزرگ‌ترین تولیدکنندگان الکتروموتور در خاورمیانه است که با داشتن کادری مجرب و باتجربه و خط‌های تولید اتوماتیک و نیمه اتوماتیک دارای ظرفیت کافی برای تأمین و تولید انواع الکتروموتور و انواع پمپ آب موردنیاز صنایع مختلف است.
علیزاده گفت: شش کارخانه زیر مجموعه شرکت الکتروژن در حال تولید محصولات هستند و ۵۰ درصد محصولات این بنگاه مستقیما به کشورهای همجوار مانند ترکیه و پاکستان صادر می شود. افزایش صادرات به سایر کشورها را نیز در دستور کار خود داریم.
وی افزود: این شرکت ۶۰۰ نوع محصول دارد و سالانه بین ۱۵ تا ۲۰ محصول جدید با مزیت رقابتی قابل توجه به بازار عرضه می کند که قابل رقابت با بهترین برندهای دنیا از جمله زیمنس آلمان هستند.
به گفته علیزاده، تولیدات این واحد شامل الکتروموتورهای صنعتی و خانگی می شود از جمله الکتروموتور ماشین لباسشویی، کولر، فن‌کوئل، مشعل و پکیج که همگی جایگاه خوبی در بازارهای داخلی و خارجی دارند؛ شرکت الکتروژن بعنوان تولیدکننده اولین الکتروموتورهای با بهره وری بالا، فصلی نو در صنعت الکتروموتورسازی کشور به وجود آورده و برای حداقل ۱۵۰۰نفر بصورت مستقیم شغل ایجاد کرده است.
کلیه محصولات شرکت الکتروژن دارای نشان استاندارد CE از اتحادیه اروپا بوده و ۸۵ درصد مواد اولیه تولید آن داخلی محسوب می شود که در حال حاضر ۳۰ نمایندگی این شرکت در سراسر کشورفعال هستند.
بازدید شماری از خبرنگاران رسانه ها و مطبوعات کشور به همت اداره روابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران با هدف معرفی واحدهای صنعتی موفق صادراتی و با همکاری وزارت امور اقتصادی و دارایی برگزار شد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.