کلاهبرداری در زمینه خدمات ارزش افزوده غیر ممکن می‌شود

وزیر ارتباطات:

کلاهبرداری در زمینه خدمات ارزش افزوده غیر ممکن می‌شود

چهارشنبه, فوریه 19, 2020 - 13:02 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

 وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: سه آیین نامه در ارتباطات با خدمات ارزش افزوده تدوین شده که ظرف دو هفته آینده در کمیسیون تلفیق مقررات تصویب و مقرراتی تعیین می‌شود که کلاهبرداری در این حوزه را غیرممکن می‌کند.
 

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از ایرنا، محمد جواد آذری جهرمی در حاشیه جلسه هیات دولت، افزود: در شرایط فعلی که فشار حداکثری وجود دارد، مشارکت حداکثری در انتخابات پاسخگوست. در این دوره از انتخابات خیلی از نامزدها امتحان خود را پس داده‌اند. مردم یا به کارکرد رای می دهند یا به برنامه. افرادی که معرفی شدند هم کارنامه مشخص دارند و هم برخی دارای برنامه مشخص هستند. مردم می توانند بین برنامه روشن و کارنامه مثبت افراد برای انتخاب نامزد مورد نظر، دست به انتخاب بزنند.
وی گفت: در گام دوم انقلاب و با وجود تاکید رهبر انقلاب و البته با احترام به افراد با تجربه،‌ طبیعتا انتظار است مجلس رنگ و بوی جوانان را بگیرد. انتخاب من هم به انتخاب لیستی که دغدغه جوانان مملکت در آن فهمیده شود نزدیک‌تر است.
وزیر ارتباطات در خصوص پیامک‌های تبلیغاتی که این روزها برای کاربران تلفن همراه ارسال می شود، گفت: شکایت‌هایی در این خصوص از مردم دریافت کرده ایم اما این که اپراتورها منابعی در اختیار نمایندگان قرار داده اند یا خیر را نه می توانم رد کنم نه تکذیب. افرادی که به صورت غیرقانونی اطلاعات مردم را به دست آورده  را حتما پیگیری خواهیم کرد. ضمن این که شکایات مردم  در این خصوص را از سامانه ۱۹۵ سازمان تنظیم مقررات جمع آوری کرده و آن ها را  به مراجع ذیصلاح ارسال می کنیم.
وی در خصوص آمادگی زیرساخت‌های ارتباطاتی کشور برای برگزاری انتخابات گفت: بخشی از مسوولیت انتخابات بر دوش حوزه ارتباطات است. شبکه ملی اطلاعات به سپر دفاعی دژفا مجهز است و تیم های کارشناسی آمادگی کامل برای انجام وظیفه ای که برعهده شان است را دارا هستند. حملاتی که طی دو هفته گذشته رخ داده، با قدرت دفاعی دفع شد و اثر زیادی روی کارکرد ما نداشته است.
وزیر ارتباطات درباره شکایات خدمات ارزش افزوده گفت: عضوگیری‌های خدمات ارزش افزوده متوقف شده است تا تعیین تکلیف آیین نامه انجام شود. مسیله دیگر این که اپراتورها ملزم شدند ابتدای هر ماه به تمامی مشترکان پیام بدهند و میزان پولی که از حساب شان کم شده را اطلاع رسانی کنند.
آذری جهرمی اشاره کرد: این اطلاع‌رسانی به این منظور است که اگر مشترکی علاقه‌مند به سرویس ارزش افزوده نیست از عضویت خود با خبر شود و آن را لغو کند.
رویکرد بعدی تدوین آیین نامه‌ای برای توقف کلاهبرداری و اجازه تداوم کار به کسب و کارهایی است که در این حوزه به صورت سالم فعالیت می کردند.
این آیین نامه ظرف دو هفته آینده در کمیسیون تلفیق مقررات تصویب  و مقرراتی تعیین می‌شود که کلاهبرداری را به طور کلی غیرممکن می‌کند. البته غیرممکن در فضای مجازی سخت است اما تلاش می‌کنیم.
 




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.