۷ هزار میلیارد تومان امسال در مصرف برق صرفه‌جویی شد

۷ هزار میلیارد تومان امسال در مصرف برق صرفه‌جویی شد

شنبه, فوریه 22, 2020 - 12:58 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

مدیرعامل شرکت توانیر با اشاره به اجرای طرح‌های تشویقی گفت: امسال ۳۵۰ میلیارد تومان پاداش به مردم، صنایع و کشاورزان پرداخت و در مقابل آن ۷ هزار میلیارد تومان صرفه‌جویی شد.
 

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از وزارت نیرو، محمدحسن متولی‌زاده، مدیرعامل توانیر با بیان اینکه پوشش برق‌رسانی در کشور ۱۰۰ درصد است، گفت: خوشبختانه در کشور روستای بالای ۱۰ خانوار بدون برق وجود ندارد و این در حالی است که ۱.۲ میلیارد نفر از کره زمین هنوز برق ندارد و دنیا برای رسیدن به این شاخص برای سال ۲۰۵۰ یعنی ۳۰ سال بعد هدفگذاری کرده است.
مدیرعامل شرکت توانیر با اشاره به بحران سیل ابتدای سال ۹۸ و بحران برف گیلان طی دو هفته اخیر گفت: همکاران صنعت برق پیشتاز خدمت‌رسانی به مردم برای تأمین برق مردم هستند.
وی با بیان اینکه همکاران صنعت برق جزو اولین نیروها در بحران‌ها حضور دارند و خدمات‌رسانی می‌کنند، ابراز داشت: در برف اخیر استان گیلان با وجود اینکه ۸۵ درصد شبکه برق این استان تحت تأثیر برف سنگین قرار گرفته بود اما با تلاش و حضور به موقع همکاران سریع اقدام شد و به شبکه برگشت در حالی که در اتفاق مشابه در کانادا ۹ روز بدون برق بودند.
متولی‌زاده تصریح کرد: با اقدامات انجام شده پیک بار تابستان به خوبی مدیریت شد و نه تنها مشکلی نداشتیم بلکه صادرات را ۱۲۰ درصد افزایش دادیم که منجر به افزایش درآمد کشور شد.
این مقام مسؤول با اشاره به مدیریت پیک بار تابستان و اجرای طرح‌های تشویقی ادامه داد: امسال ۳۵۰ میلیارد تومان پاداش به مردم، صنایع و کشاورزان پرداخت و در مقابل آن ۷ هزار میلیارد تومان صرفه‌جویی شد.
 




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.