بورس، بازاری مناسب برای سرمایه‌گذاران خُرد

بورس، بازاری مناسب برای سرمایه‌گذاران خُرد

عضو کمیسیون برنامه و بوجه مجلس گفت: مردم می‌توانند با سرمایه‌های اندک خود در بورس به خرید سهام اقدام کرده و به این ترتیب تقاضاهای کاذب و بی‌مورد، برخی بازارها از جمله ارز را درگیر نوسانات نمی‌کند.

به گزارش دیوان اقتصاد,شهباز حسن پور بیگلری در گفتگو با ایبِنا با تاکید بر ضرورت دوری مردم از سرمایه گذاری در بازار ارز یا بازارهای موازی، گفت: در شرایط کنونی بهترین بازار برای سرمایه گذاری بورس است.
نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سرمایه گذاری در بورس از امنیت بالایی برخوردار بوده و هیچ احتمالی مبنی بر متضرر شدن مردم در نتیجه اعتماد به آن وجود ندارد، تصریح کرد: رشد شاخص سهام در بورس نیز در ماه های اخیر تاییدی بر همین ادعا است.
وی با تاکید بر اینکه علت اصلی افزایش شاخص سهام در هفته‌های گذشته، تغییر قیمت دارایی‌های شرکت‌های بورسی بوده است، تصریح کرد: مردم می توانند با سرمایه های اندک خود نیز در بورس به خرید سهام اقدام کرده و به این ترتیب تقاضاهای کاذب و بی مورد برخی بازارها از جمله ارز را درگیر نوسانات نمی کند.
این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه لازم است اطلاعات مردم برای سرمایه گذاری در بورس و نحوه انجام امور در این حوزه افزایش یابد، گفت: در این زمینه باید آموزش های لازم ارایه شود تا بازارهای کاذب شکل نگیرد، زیرا این اقدام مصداق زمینه سازی یا همان فرهنگ سازی است.
این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه مردم می توانند سبدی از سهام شرکت های مختلف را خریداری کنند، افزود: باید زمینه همکاری بیشتر بورس، بانک مرکزی و مراکز آموزشی فراهم شود تا به این ترتیب غالب مردم به این سمت هدایت شوند.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: ارایه گزارشی از عملکرد شرکت ها از سوی سازمان بورس می تواند در سرمایه گذاری بیشتر مردم در این حوزه موثر باشد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.