دریافت مجوز قبول اتکایی بیمه کوثر از بیمه مرکزی

دریافت مجوز قبول اتکایی بیمه کوثر از بیمه مرکزی

بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران با توجه به بررسی عملکرد سال‌های گذشته شرکت در بخش‌های بیمه‌گری، سوداوری و خدمت‌رسانی مجوز قبول اتکایی را به بیمه کوثر صادر کرد.

به گزارش دیوان اقتصاد، این شرکت هفتمین شرکت بیمه‌ای کشور است که این مجوز را دریافت کرده ‌است و با توجه به سرمایه‌ و توانگری مالی پنجمین شرکت قدرتمند بیمه‌ای کشور در ظرفیت قبول اتکایی محسوب می‌شود.
محسن امیری‌زاده گفت: پس از دریافت تاییدیه معاونت‌های نظارت مالی، فنی و طرح‌وبرنامه و نیز هیات عامل بیمه مرکزی، مجوز قبولی اتکایی بیمه کوثر برای مدت یک‌سال صادر شد.
وی دریافت این مجوز را عامل گستردگی فعالیت بخش اتکایی و امور بین‌الملل شرکت دانست و افزود: با تبدیل مدیریت اتکایی وامور بین‌الملل به معاونت و جذب نیروهای‌متخصص در بخش اتکایی بسترهای گسترش فعالیت در این بخش را فراهم کردیم.
معاون اتکایی و امور بین‌الملل بیمه کوثر با تاکید بر این امر که امیدواریم بتوانیم پرتفوی مناسبی از محل این مجوز به‌دست آوریم، گفت: دریافت این مجوز نه‌تنها اعتبار خوبی برای نمانام بیمه کوثر به‌همراه دارد، بلکه موجب می‌شود که بتوانیم سهم بیشتری هم از فروش صنعت بیمه کشور داشته باشیم.
محسن امیری‌زاده با اشاره به اینکه لازم است که در انتخاب ریسک‌های پیشنهادی دقت کنیم تا دچار ضریب خسارت بالا نشویم. اظهار کرد: به‌دلیل الزام‌های موجود، همه شرکت‌های بیمه توان و اعتبار دریافت این مجوز را ندارند و ما با این مجوز می‌توانیم در حق‌بیمه بیمه‌نامه‌های بزرگ صنعت اعم از پتروشیمی‌ها، بیمه‌های کشتی، هواپیما و ... شریک شویم و سهمی از این بیمه‌نامه‌ها داشته باشیم.
وی در پایان گفت: امیدوارم این افزایش ظرفیت اتکایی که با ورود بیمه کوثر به این حوزه برای بازار بیمه کشور ایجاد شده است، علاوه بر اینکه موجب افزایش فروش بیمه کوثر می‌شود، برای صنعت بیمه کشور نیز مفید باشد و بتوانیم در شرایط فعلی که به دلیل تحریم‌های ظالمانه، واگذاری ریسک به خارج از کشور بسیار سخت و در برخی از مواقع غیرممکن شده است، با ورودمان به این بازار، بار بزرگی را از دوش صنعت بیمه کشور برداریم




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.