فرصت اعتراض متقاضیان طرح اقدام ملی تا ۱۰ اسفند

فرصت اعتراض متقاضیان طرح اقدام ملی تا ۱۰ اسفند

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن از پیگیری اعتراض متقاضیان ثبت‌نام طرح اقدام ملی تا ۱۰ اسفند خبر داد.

به گزارش دیوان اقتصاد، پروانه اصلانی با اشاره به اینکه در مرحله نخست ثبت‌نام از سه حوزه شامل فرم ج، ثبت اسناد و سامانه تسهیلات بانکی پالایش انجام شده است، گفت: تسهیلات بانکی از سوی بانک بررسی می‌شود که متقاضیان نباید از تسهیلات خرید، ساخت یا جعاله مسکن که استفاده از همه این سه نوع تسهیلات، به معنای داشتن سند ملکی است.
وی همچنین در خصوص فرم ج و قرمز بودن آن که محل اعتراض بسیاری از متقاضیان است، افزود: در خصوص پالایش فرم ج، بنا به دلایلی اشکالاتی ایجاد شده که بخشی از این دلایل ناشی از آن است که بسیاری از هموطنان و همشهریان در کشور در طرح مسکن مهر ثبت‌نام کردند، اما به هر دلیلی منجر به واگذاری مسکن به آن‌ها نشده است و فرم ج این متقاضیان همچنان قرمز است که این موارد از سوی ادارات کل راه و شهرسازی قابل بررسی و پیگیری است.
مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن بخش دیگری از مشکلات را در پالایش و بررسی اعتراضات متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن به تشابه اسمی مرتبط دانست و توضیح داد: در خصوص تشابهات اسمی و اینکه سامانه نتوانسته تشخیص دهد، این دسته از متقاضیان جز حذف شدگان قطعی به شمار نمی‌روند و می‌توانند از اول تا دهم اسفند وارد سامانه tem.mrud.ir شوند و دلایل رد صلاحیت خود را مشاهده کرده و با دریافت کد رهگیری، اعتراض خود را ثابت و پیگیری کنند.
اصلانی ادامه داد: چنانچه متقاضیان نسبت به ثبت اسناد، اعتراضی دارند باید از طریق اداره کل راه و شهرسازی به ثبت اسناد معرفی شوند و با مراجعه به ثبت اسناد، استعلامات لازم را دریافت کرده و ارایه کنند که ارایه این مستندات، نشان‌دهنده آن است که این افراد صاحب ملک نیستند. در مورد بانک نیز اگر متقاضیان ادعا دارند تسهیلاتی دریافت نکرده‌اند باید به بانک مراجعه کرده و گفته خود را ثابت کنند.
وی گفت: راجع به فرم ج بسیار محتمل است افرادی باشند که فرم ج آنها به دلایلی که اعلام شد، قرمز باشد که این مورد قابلیت پیگیری دارد. بدین‌معنا بررسی این موارد به ادارات کل راه و شهرسازی تفویض شده است که ادارات کل راه و شهرسازی با ثبت اعتراضات و مراجعه این دسته از متقاضیان به ادارات کل، موارد را مجددا بررسی کرده و به ستاد برای سبز کردن فرم ج، اعلام می‌کنند.
اصلانی افزود: کسانی که در این مرحله واجد شرایط شوند و صلاحیت آنها احراز شود، می‌توانند مجددا در فرآیند تشکیل پرونده قرار بگیرند؛ بنابراین هیچگونه نگرانی برای افرادی که رد صلاحیت شدند وجود ندارد. زیرا چنانچه به هر دلیلی مدارک مستندی بیاورند می‌توانند به چرخه طرح اقدام ملی مسکن بازگردند




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.