نوسان قیمت‌ها علیرغم کافی بودن کالا در بازار

نوسان قیمت‌ها علیرغم کافی بودن کالا در بازار

رئیس اتاق اصناف تهران با بیان اینکه کالا به اندازه کافی موجود است، گفت: متاسفانه در برخی کالاها علیرغم ذخایر کافی نوسان قیمت وجود دارد.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از فارس قاسم نوده فراهانی امروز در نشست هماهنگی طرح نظارت و بازرسی ویژه نوروز و ماه مبارک که در وزارت صنعت برگزار شد، گفت: اگرچه در ماه‌های اخیر زحمات بسیار زیادی برای تنظیم بازار شب عید کشیده شده اما چند مساله در حال بر هم زدن این بازار است.

رئیس اتاق اصناف تهران بیان داشت: یکی از عوامل برهم زدن این بازار قیمت ارز و افزایش نرخ آن در روزهای اخیر است موضوع دوم بازرسی‌های مختلف است که امنیت بازار را بهم می‌زند.

وی بیان داشت: کالا به اندازه کافی موجود است اما برخی کالاها دارای نوسان قیمت است.

رئیس اتاق اصناف تهران با بیان اینکه در سطح کشور با کمبود شکر مواجه هستیم گفت: پیش از این اعلام شده بود که یک میلیون و 600 هزار تن شکر موجود است اما نمی‌دانم این شکر کجاست و اگر موجود است توزیع شود.

گفتنی است در این نشست رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به مسائلی از قبیل کمبود شکر و سایر کالا اظهار داشت: ذخیره کالا به اندازه کافی موجود است و ظرفیت‌های تولیدی هم کافی است و در ایام پایانی سال تولید، افزایش یافته و در بخش مواد غذایی حدود 20 درصد افزایش یافته و در خصوص محصولات وارداتی هم بیش از سال قبل تولید شده است.

رحمانی با تاکید بر توزیع به موقع کالا در بازار اظهار داشت: در شکر هیچ کمبودی وجود ندارد اما زمانی که دو روز تاخیر در توزیع اتفاق می افتد در بازار اخلال ایجاد می شود.

وی خطاب به رئیس سازمان حمایت اظهار داشت: حتما به معاونت ذیربط در این زمینه تذکر داده شود.

رحمانی با بیان اینکه یکی از انتقادات به ما در خصوص واردات بیش از اندازه شکر بود، اظهار داشت: برای توزیع احتیاط بی‌مورد انجام نشود، ذخایر برای این شرایط انجام شده و هر چقدر مردم به شکر نیاز دارند وارد بازار کنند.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.