مدارا با مشترکان آب و برق درباره قبوض

مدارا با مشترکان آب و برق درباره قبوض

چهارشنبه, مارس 4, 2020 - 14:54 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

وزیر نیرو درباره پرداخت قبوض آب و برق، از ابلاغ وزارت نیرو به همه شرکت‌های آب و برق در سراسر کشور تا پایان اردیبهشت‌ماه برای رعایت حداکثر مدارا با مشترکانی که کسب و کار آنها به دلیل شرایط کنونی کشور با محدودیت هایی مواجه شده به‌ویژه کسانی که در پرداخت قبوض و تعهدات خود مشکلاتی دارند خبر داد.

به گزارش دیوان اقتصاد و به نقل از وزارت نیرو، رضا اردکانیان روز چهارشنبه در حاشیه آیین روز درختکاری اظهار داشت: امروز، روز درختکاری است و مردم ما این سنت حسنه را به فراخور و در صورت مقدور به جا می آورند؛ همه ما اهمیت فضای سبز را به خوبی می دانیم و بهره‌مند هستیم و آن را توسعه خواهیم داد.

وی افزود: وقتی نهالی کاشته می شود علاوه بر سهمی که در توسعه فضای سبز، حفظ محیط زیست و سلامت جامعه دارد نماد دیگری هم هست؛ این که ما فقط مسئول کارهایی که در دوره و زمان مسئولیت خود به ثمر و نتیجه می رسد، نیستیم، بلکه باید بخشی از سرمایه، وقت، انرژی، فکر و همه منابع‌مان را صرف کارهای کنیم که نتیجه، بهره و ثمره‌اش بعدها مشخص می‌شود و نهال‌کاری و درختکاری یکی از این نمادهاست.

وی گفت: امروز نهال کوچکی را با امید به این که به درخت تناوری تبدیل و همه از سایه و بهره آن بهره‌مند می شوند می کاریم، در دیگر شئون کارمان به‌ویژه صنعت آب و برق هم باید سهم و نقش کارهای ضروری و خوبی که ثمره اصلی آن در آینده نمود پیدا می‌کند را به جا بیاوریم.

اردکانیان درباره مواجهه صنعت آب و برق با شرایط متاثر از ویروس کرونا در نقاط مختلف کشور تاکید کرد: هم‌وطنان خاطر جمع باشند که از حیث تامین آب و برق با مشکل مواجه نیستیم و اگر احیانا" محدودیتی وجود دارد به لحاظ ضرورت توجه جدی‌تر به مسائل بهداشتی در مصرف آب به‌ویژه در روزهای آخر سال و سنت خانه تکانی است.

وزیر نیرو افزود: بایستی تلاش کنیم آب گوارا و با کیفیتی که در اختیار ما قرار می گیرد به مصارف ضروری اختصاص یابد و هر جا در هر زمینه ای که می شود از آب استفاده نکرد و یا کمتر استفاده کرد، رعایت لازم به عمل آید.

وی اضافه کرد: در تامین آب شرب هیچگونه مشکلی نداریم، اما چون سیستم، یک سیستم شبکه ای است همه منابع آبی که در واحدهای تجاری و خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرد، از تصفیه‌خانه‌ها می آید و ظرفیت آنها محدود است. هر چند که در سدها و منابع آب زیرزمینی وضعیت مناسبی داریم اما مواقعی که رودخانه ها سیلابی می‌شوند و کدورت آب بالا می رود، ممکن است تصفیه‌خانه‌ها نتوانند با ظرفیت حداکثری کار کنند.

اردکانیان گفت: امید است با رعایت هموطنان، مشکلی از حیث تامین آب که این روزها نقش عمده و اساسی در عرصه مقابله با کرونا دارد، مشکلی پیش نیاید.

اردکانیان همچنین درباره پرداخت قبوض آب و برق، از ابلاغ وزارت نیرو به همه شرکت‌های آب و برق در سراسر کشور تا پایان اردیبهشت‌ماه برای رعایت حداکثر مدارا با مشترکانی که کسب و کار آنها به دلیل شرایط کنونی کشور با محدودیت هایی مواجه شده به‌ویژه کسانی که در پرداخت قبوض و تعهدات خود مشکلاتی دارند خبر داد.

وی درباره پرداخت حق انشعاب هم افزود: پرداخت حق انشعاب‌های جدید که قانونی است تقسیط و به کسانی که در پرداخت قبوض مشکل دارند تا پایان اردیبهشت مهلت داده می‌شود.

اردکانیان خاطرنشان کرد: صنعت آب و برق، برای توسعه برنامه‌های خود امروز به میزان زیادی متکی به این درآمدهاست که اگر با توقف مواجه شود نقش منفی در خدمات‌رسانی خواهد داشت و ما نمی‌خواهیم این آسیب به مشترکان وارد شود.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.