امکان خرید تجهیزات پزشکی مقابله با کرونا از طریق کانال مالی سوئیس

امکان خرید تجهیزات پزشکی مقابله با کرونا از طریق کانال مالی سوئیس

رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و سوئیس با بیان اینکه تراکنش‌های کانال مالی سوئیس معاف از تحریم‌های آمریکاست، گفت: می‌توان تجهیزات پزشکی مقابله با کرونا را از طریق این کانال تهیه کرد.

به گزارش دیوان اقتصاد,شریف نظام مافی در گفتگو با ایبِنا درباره تمایل شرکت‌های سوئیسی برای استفاده از کانال مالی این کشور جهت صادرات دارو، تجهیزات پزشکی و مواد غذایی با ایران اظهار داشت: این کانال مالی در حال حاضر فعال است و امکان خرید مواد غذایی، محصولات کشاورزی و همچنین دارو و تجهیزات پزشکی از آن وجود دارد.
وی تاکید کرد که میزان عملکرد و فعالیت این کانال مالی بستگی به میزان ارزی دارد که بانک مرکزی در آن تزریق کند. رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و سوئیس ادامه داد: برای انجام هر معامله‌ای از طریق این کانال، حتما از شرکت‌های واردکننده ایرانی اعتبارسنجی شده و سابقه فعالیت آنها بررسی می‌شود و تمامی فعالیت‌ها با دقت و وسواس زیاد انجام می‌گیرد، اما نگرانی از بابت تراکنش‌های آن وجود ندارد و تضمین لازم برای معافیت آنها از تحریم‌های یکجانبه آمریکا لحاظ شده است.
نظام مافی توضیح داد: بسیاری از شرکت‌های سوئیسی از سال‌ها پیش در ایران فعال بوده و در بازار دارای نمایندگی هستند و همچنین شناخت خوبی از مشتریان‌ خود دارند. شرایط اینطور نیست که بخواهند با شرکت‌های تازه ثبت شده یا جدید کار کنند، بلکه آنها مشتریان خود را می‌شناسند و سال‌هاست که با آنها کار می‌کنند.
وی درباره اینکه امکان خرید دارو، لباس و تجهیزات مورد نیاز مقابله با ویروس کرونا از طریق شرکت‌های تولیدکننده سوئیسی وجود دارد یا نه، گفت: امکان خرید تجهیزات پزشکی از طریق این کانال مالی وجود دارد.
رییس اتاق بازرگانی ایران و سوئیس همچنین تصریح کرد: نمی‌توانم ارزیابی مشخصی درباره میزان واردات از این کانال داشته باشم و این موضوع بیشتر بستگی به تزریق ارز از سوی بانک مرکزی ایران دارد. به گفته نظام مافی، واردات از طریق این کانال مالی در حال حاضر تنها به شرکت‌های تولیدکننده در کشور سوئیس محدود است و شامل شرکت‌های دیگر کشورها نمی‌شود.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.