افزایش 8 درصدی قیمت نفت پس از سقوط بی سابقه

افزایش 8 درصدی قیمت نفت پس از سقوط بی سابقه

سه‌شنبه, مارس 10, 2020 - 11:17 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

قیمت نفت در بازارهای جهانی با امید به اجرای محرک‌های اقتصادی در جهان امروز تا 8 درصد هم افزایش ثبت کرد و به مرز 37 دلار نیز رسید.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از فارس، قیمت نفت در معاملات امروز پس از بیشترین کاهش یک روزه نزدیک به 30 سال گذشته، امروز دوباره جان گرفت و افزایش حدود 8 درصدی را ثبت کرد.
به دنبال انتظار سرمایه گذاران برای اجرای محرک‌های اقتصادی در بحبوحه جنگ قیمتی میان عربستان و روسیه و این موارد ابتلا به کرونا در چین کاهش یافته است، قیمت نفت افزایش یافت.
دونالد ترامپ دیروز گفت: برای حمایت از اقتصاد آمریکا گام‌های مهمی علیه تاثیرات شیوع کرونا برخواهد داشت و در مورد کاهش مالیات بر دستمزد با جمهوری خواهان گفتگو خواهد کرد.
هر بشکه نفت برنت با 2.32 دلار افزایش 36.63 دلار فروخته شد و نفت خام آمریکا با 2.03 دلار افزایش 33.16 دلار معامله شد.
هر دو شاخص نفتی در ابتدای معاملات تقریبا 8 درصد افزایش را ثبت کرده بودند.
این دو شاخص نفتی روز گذشته را کاهش 25 درصدی به پایان بردند و کمترین قیمت از فوریه 2016 را رقم زدند که بیشترین کاهش یک روزه از 17 ژانویه 1991 به شمار می‌رود زمانی قیمت نفت به علت جنگ خلیج فارس سقوط کرد.
جفری هالری، تحلیل‌گر ارشد بازار در یادداشتی نوشت:«در زمان بحران، هیچ چیزی برای بازگرداندن اعتماد و اطمینان مهم تر از دولتی نیست که خود را آرام و اوضاع را تحت کنترل نشان دهد، هراندازه که این کنترل ممکن است، دشوار باشد.»
همچنین از دیگر عوامل افزایش قیمت نفت خام، امید به مصالحه در جنگ قیمتی و احتمال کاهش تولید آمریکاست، هرچند تحلیلگران هشدار دادند افزایش قیمت نفت ممکن است موقتی باشد، زیرا تقاضا برای نفت به علت تاثیرات اقتصادی شیوع کرونا صدمه دیده است.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.