صادرات اقلام بهداشتی ممنوع شد

صادرات اقلام بهداشتی ممنوع شد

سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت از تامین ۱۵ هزار تن پارچه به منظور تولید ماسک برای کارگاههای تولیدی خبر داد و گفت: صادرات اقلام بهداشتی از جمله دستمال کاغذی، تیشو و آب ژاول ممنوع است .
 

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از تسنیم، مهدی صادقی نیارکی در نشست مشترک وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به منظور تامین اقلام بهداشتی و ضدعفونی کننده گفت: در حوزه تولید اقلامی همچون ماسک و لباس پزشکی، مشکلی در تامین مواد اولیه وجود ندارد و مواد اولیه ماسک نیز به اندازه کافی در کشور تولید می‌شود.

سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: ظرفیت‌های نصب شده تولید پارچه‌های مورد نیاز تولید ماسک هم اکنون با حداکثر تولید در حال کار هستند که بر این اساس برای توزیع پارچه‌های تولید شده، دو مسیر تولید ماسک از طریق اصناف و نیز کارگاههای تولید در بخش‌های مختلف صنعتی را دنبال می‌کنیم که بر این اساس، مشکلی در حوزه تامین مواد اولیه نداریم.

صادقی نیارکی افزود: تا به حال، 15 تن انواع پارچه تولید ماسک توزیع شده و به مرور این رقم افزایش می‌یابد، این درحالی است که هر ظرفیتی در کشور که برای تولید اقلام بهداشتی نیاز به مجوز داشته، به سرعت مجوز خود را از وزارت صمت دریافت کرده و استانداردهای لازم برای تولید نیز به آنها اعلام شده است؛ ضمن اینکه در حوزه مواد اولیه نیز در اسرع وقت اقدام خواهیم کرد.

این مقام مسئول در وزارت صنعت ادامه داد: هر جایی که در کشور ظرفیت وجود برای تولید اقلام بهداشتی هماهنگی لازم را با صدور مجوز داریم در زمینه استانداردسازی نیز به توافقات خوبی رسیدمی که اقلامی که نیازمند تولید هستیم چه اقلامی را با چه استانداردی باشد آمادگی داریم استانداردها را اعلام کینم و در زمینه تامین مواد اولیه نیز همه تلاش این استک ه در سراع وقت در واحدای تولیدی توزیع شود

وی افزود: همکاران بنده در معاونت امور صنایع، به صورت شبانه روزی در کشور بررسی کرده و ظرفیت های خوبی را که در این حوزه وجود دارد، شناسایی و زیر بار می‌برند؛ ضمن اینکه ناظرانی نیز در واحدهای تولیدی مستقر هستند تا توزیع اقلام تولیدی نیز در یک مسیر مشخصی با نظارت وزارت بهداشت صورت گیرد.

صادقی نیارکی از اعمال محدودیت‌های صادراتی در این حوزه خبر داد و گفت: در زمینه مواد اولیه، واسطه ای و محصول نهایی و نیز ماده اولیه تولید برخی اقلام حتی پلاستیکی که مورد مصرف افشانه است، محدودیت صادراتی وضع کرده‌ایم و به سرعت مراتب به گمرکات نیز ابلاغ شده است.

وی افزود: صادرات اقلام بهداشتی نیز ممنوع شده و هم اکنون صادرات دستمال کاغذی، تیشو و مود اولیه‌ای همچون آب ژاول نیز ممنوع شده تا بتوان از این اقلام در داخل کشور استفاده کرد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.