فراخوان ساخت و تحویل کانکس برای استراحت کادر درمان

فراخوان ساخت و تحویل کانکس برای استراحت کادر درمان

دبیرکارگروه اطلاع‌رسانی کمپین نفس اتاق بازرگانی ایران گفت: به منظور استراحت کادر درمان، نیاز به در نظر گرفتن کانکس‌هایی در محیط باز بیمارستان‌ها وجود دارد که در این زمینه اتاق بازرگانی به سازندگان این تجهیزات و پیمانکارانی این کانکس‌ها را در اختیار دارند، فراخوان داده است.

به گزارش دیوان اقتصاد,فرزین فردیس در گفت‌وگو با ایسنا، تشریح کرد: امروز یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های موجود در خط مقدم مبارزه با کرونا، شرایط کادر درمانی است که در بیمارستان مشغول مداوای بیماران هستند. با توجه به شرایط قرنطینه، عملا این کادر پزشکی و درمان، توان بازگشت به منزل را ندارند و در محیط بیمارستانی نیز برای آن‌ها فضای کافی برای استراحت وجود ندارد؛ از این رو بحث طراحی فضایی که کادر درمان امکان استراحت پیدا کنند، اهمیت فراوانی دارد.
به گفته وی، یکی از پیشنهادهایی که در این زمینه مطرح شد، بحث در نظر گرفتن اقامت‌گاه‌های موقت به وسیله کانکس بود. اتاق بازرگانی تلاش کرد با ارتباط گیری با سازندگان این کانکس‌ها، بخشی از این تجهیزات را دریافت کند و به بیمارستان‌ها انتقال دهد.
این عضو اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه تعداد کانکس‌های آماده شرکت‌های سازنده در انبارهایشان بالا نبود، گفت: احتمالا با توجه به شرایط اقتصادی کشور و رکود در عرصه‌هایی مانند ساخت و ساز، بسیاری از تولیدکنندگان کانکس‌های آماده بلااستفاده زیادی نداشتند. از این رو اتاق بازرگانی تلاش کرد ضمن مذاکره برای دریافت این کانکس‌های آماده به سراغ پیمانکارانی که کانکس‌های بیشتری در اختیار دارند نیز برود.
فردیس ادامه داد: در این چارچوب، از پیمانکارانی که از تمام کانکس‌هایشان استفاده نمی‌کنند، خواستیم با انتقال آنها به بیمارستان‌ها در ایجاد فضای استراحت کادر درمان به این پویش کمک کنند و این موضوع ادامه دارد.
وی همچنین از راه‌اندازی کلینیک نفس در بیمارستان ابن سینای تهران خبر داد و گفت: این کلینیک که به همت اتاق بازرگانی ساخته می‌شود، امیدواریم تا پیش از پایان سال به بهره برداری برسد و به منظور جداسازی بیماران مشکوک به کرونا از سایر بیماران بیمارستان بکار گرفته شود. کار روی آن از چند روز قبل آغاز شده و امیدواریم این کلینیک که ظرفیت پذیرش حدود ۳۰۰ نفر را دارد، ظرف روزهای آینده به پایان برسد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.