تجهیزات پزشکی مقابله با کرونا از تحریم معاف شود

تجهیزات پزشکی مقابله با کرونا از تحریم معاف شود

رئیس اتاق بازرگانی ایران در نامه‌ای به رئیس اتاق بازرگانی بین‌المللیICC، مساعدت این نهاد بین‌المللی و جامعه جهانی را برای ارسال تجهیزات پزشکی به ایران در شرایط تحریم‌های ظالمانه خواستار شد.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از اتاق ایران، غلامحسین شافعی با بیان اینکه اتاق بازرگانی بین‌المللی ICC باید در زمینه دسترسی ایران به تجهیزات پزشکی برای مقابله با کرونا تلاش کند گفت: نهادهای بین‌المللی می‌توانند در شرایط تحریم‌ها نقش خود را برای کنار زدن تهدیدهای سیاسی ایفا کنند.
وی افزود: همانگونه که به‌خوبی اطلاع دارید سازمان بهداشت جهانی برای برخی از کشورها و مناطق دنیا، به‌دلیل انتشار ویروس کرونا که یک اپیدمی جهانی است، وضع فوق‌العاده اعلام کرده است. امروز وضع جهانی، بیش از هرزمان دیگری، بر ضرورت تلاش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی برای تجهیز توانمندی‌های فنی جهت کمک به کشورهای گرفتار ویروس کرونا تاکید می‌کند.
رئیس اتاق ایران گفت: متاسفانه در شرایط کنونی، جمهوری اسلامی ایران یکی از کشورهایی است که در معرض گسترده این بیماری بوده لذا در مسیر مبارزه جدی بر علیه این بیماری فراگیر قرار دارد و در این راه نیازمند هرنوع کمک برای کاهش انتشار و نابودی آن در سطح کشور است.
شافعی خطاب به رئیس اتاق بازرگانی بین المللی افزود: معتقدیم که این اتاق به‌عنوان یک سازمان و موسسه شناخته شده بین‌المللی، می‌تواند نقش موثری در این شرایط ایفا کند. از این رو انتظار می‌رود که جنابعالی اقدامات و ترتیبات لازم را با هماهنگی فعالان اقتصادی بین‌المللی و اعضای محترم ICC برای مشارکت در مبارزه علیه انتشار و نیز نابودی این بیماری فراگیر، از طریق فراهم آوردن و تامین نیازهای پزشکی و درمانی از قبیل تجهیزات پزشکی و مواد مورد نیاز، به‌عمل آورید.
وی ادامه داد: مبارزه علیه این بیماری در سطوح منطقه‌ای و جهانی، نه‌تن‌ها مساعدت به مردم ایران است بلکه با کنترل و نابودی این ویروس، از انتشار بیشتر آن در منطقه و جهان جلوگیری به‌عمل خواهد آمد. این در حالی است که تحریم‌های یک‌جانبه و غیرانسانی ایالات متحده آمریکا علیه ملت ایران، شرایط تهیه اقلام و لوازم مورد نیاز پزشکی و بهداشتی را مشکل کرده است.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.