راهنمای خرید تلویزیون‌های با قابلیت HDR سامسونگ

راهنمای خرید تلویزیون‌های با قابلیت HDR سامسونگ

دنیای سرگرمی هر ساله با ظهور تلویزیون‌های بزرگ و رزولوشن‌های بالا هیجان جدیدی را تجربه می‌کرد. این موضوع برای سال‌ها ادامه داشت تا اینکه با ورود یک فناوری جدید تفاوت چشمگیری که همگان منتظر دیدنش بودند خلق شد. این تفاوت با ورود تصاویر HDR به وجود آمد. قابلیت HDR یا همان دامنه دینامیکی بالا (high dynamic range)، استاندارد جدید ضبط و پخش فیلم‌هاست که قادر است تصاویر را با کنتراست بسیار بالا و میزان روشنایی و درخشندگی بالا نشان دهد. 
 

به گزارش دیوان اقتصاد، رویای کارگردانان فیلم‌ها و بینندگان آنها این است که بتوانند تصاویر فیلمبرداری شده را با همان رنگ‌ها، روشنایی و کیفیت ضبط شده تماشا کنند. رویایی که با ورود قابلیت HDR به صنعت تلویزیون بیشتر از همیشه رنگ واقعیت گرفته است.
برخلاف نسل قبلی تلویزیون‌ها که میزان روشنایی آنها از یک میزان محدود فراتر نمی‌رفت و به همین دلیل آن را SDR یا دامنه دینامیکی استاندارد می‌نامیدند، قابلیت HDR با برطرف کردن نواقص و ضعف‌های SDR تصاویری با روشنایی بالا را ضبط و پخش می‌کند. 
فناوری HDR از عملکرد پیچیده چشم انسان الهام گرفته است، در این تصاویر میزان نور و رنگ خروجی از تلویزیون به گونه‌ای تنظیم شده تا ریزترین و جزئی‌ترین اختلاف رنگی دیده شود. با رسیدن به دامنه گسترده‌تری از روشنایی و درخشندگی، رنگ‌های سیاه و سفید واقعی‌تر و طبیعی‌تری را خواهیم دید. با بهره‌مندی از قابلیت HDR تصاویر نمایش داده شده در تلویزیون بسیار به آنچه چشم اسکن می‌کند نزدیک است و همه جزئیات، رنگ‌های دقیق و تفکیک شده را می‌توان در تلویزیون دید.
میزان HDR با مقدار روشنایی تلویزیون ارتباط مستقیم دارد و هر چقدر این میزان بالاتر باشد کیفیت تصاویری که تماشا می‌کنیم نزدیک‌تر به چیزی است که ضبط شده است. 
به طور مثال در تلویزیون‌های QLED سامسونگ که از روشنایی ۱۵۰۰ نیت برخوردارند شاهد قابلیت HDR 1500 هستیم. قابلیت‌ HDR در تلویزیون‌های سری UHD 4K و P UHD سامسونگ هم وجود دارد و می‌توانید از مزایای آن بهره‌مند شوید.
در ادامه نگاهی داشته‌ایم به سه مدل برگزیده از تلویزیون‌های سامسونگ که قابلیت HDR  را پشتیبانی می‌کند. 

Q77F : روشنایی ۱۵۰۰

تلویزیون Q77F سامسونگ یکی از مدل‌های سری QLED به شمار می‌رود. QLED نسل جدید تلویزیون‌های سامسونگ است که از ذرات و فناوری کوانتوم دات برای تولید رنگ استفاده می‌کند. این سری از تلویزیون‌ها با تجهیز به قابلیت‌های منحصربه‌فردی همچون فناوری کوانتوم دات، نمایش بیش از یک میلیارد رنگ، حجم رنگ ۱۰۰ درصدی، کابل اپتیکال ۱.۸ میلی‌متری، نصب دیواری زیبا و راحت، طراحی ۳۶۰ درجه و ریموت کنترل هوشمند بخش عظیمی از مشکلات معمول کاربران در طراحی تلویزیون و تجربه بصری را برطرف کرده‌ است.
در تلویزیون‌های سری Q77F روشنایی صفحه نمایش به ۱۵۰۰ نیت رسیده است. با توجه به اینکه هر «نیت» معادل روشنایی یک شمع روشن است. می‌توانید میزان روشنایی تلویزیون های QLED سامسونگ را معادل حضور ۱۵۰۰ شمع روشن در صفحه نمایش تلویزیون‌ تصور کنید. به همین دلیل بینندگان این سری از تلویزیون‌های سامسونگ می‌توانند سطح بالایی از کیفیت تصاویر HDR  یعنی HDR 1500 را تماشا کنند.
تلویزیون‌های سری Q77F در ابعاد ۵۵، ۶۵ و ۷۵ اینچ طراحی شده‌اند.

NU7900 : رویای کم‌هزینه

HDR  فناوری نسبتا جدیدی محسوب می‌شود و به همین دلیل برخی گمان می‌کنند برای داشتن تلویزیون‌هایی با این قابلیت مجبور به پرداخت هزینه زیادی هستند. مدل NU7900 سامسونگ احتمالا بسیاری را از این تصور اشتباه خارج می‌کند. 
NU7900 یکی از تلویزیون‌های سری UHD 4K سامسونگ است. این تلویزیون مقرون‌به‌صرفه‌ترین مدل از سری‌های 4K HDR سامسونگ به شمار می‌رود. 
به کمک قابلیت HDR  نمایش تصاویر در این تلویزیون‌ با جزئیات بیشتر و واقعی‌تر همراه است. ضمن اینکه رنگ تصاویر در تلویزیون NU7900 به دلیل استفاده از پیکسل های رنگی RGB که فاقد پیکسل غیررنگی سفید (در اصطلاح WRGB) است کاملا مشابه رنگ‎های واقعی است.  
طراحی تلویزیون به شکلی زیبا و مینیمالیستی انجام شده تا بیشترین فضای نمایشی پیش‌روی چشم بینندگان قرار بگیرد. ضخامت لبه‎های صفحه تلویزیون تنها 15 میلی‎متر است و در نتیجه حس یک صفحه نمایش بدون حاشیه را در بیننده ایجاد می‎کند به خصوص اگر در یک محیط تاریک در حال تماشای تلویزیون باشید. 
تلویزیون‌های NU7900 در سه مدل ۴۳، ۵۰ و ۵۵ اینچ در دسترس هستند. 

MU10000 : در مدار هزار

تلویزیون MU10000 سامسونگ محل تلاقی دو فناوری UHD 4K و HDR 1000 است. ترکیب این دو فناوری باعث شده تا تجربه بصری چشم‌نواز و زنده‌ای برای هر بیننده‌ای خلق شود. 
MU10000 از سری تلویزیون‌های P UHD سامسونگ است که به شکل منحنی (curved) و در ابعاد ۵۵ و ۶۵ اینچ طراحی شده است. حضور قابلیت‌هایی همچون طراحی ۳۶۰ درجه (به وجود آمدن نمای زیبا در پشت تلویزیون)، One Connect (اتصال انواع دستگاه‎های جانبی تنها با یک کابل به تلویزیون)، پنل فوق مشکی یا Ultra Black (جذب و انحراف نورهای خارجی تابیده شده به تلویزیون) موجب شده تا این سری از تلویزیون‌های سامسونگ به مدل‌های رده‌بالا نزدیک شوند.
علاوه بر قابلیت HDR 1000 که وضوح بالای تصاویر با جزئیات زیاد را ممکن کرده است، تلویزیون MU10000 از فناوری «رنگ‎های واضح دینامیکی» یا Dynamic Crystal Color پشتیبانی می‌کند. در این فناوری تمایز و تفکیک طیف‌های رنگی گوناگون با دقت بالایی انجام می‌شود به گونه‌ای که در یک صحنه‌ای مانند غروب خورشید که طیف رنگ‌های قرمز مسلط است، تماشاگران قادر هستند تمامی رنگ‌های گسترده این طیف را با تمایز بالایی مشاهده کنند.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.