تولید الکل تحت نظارت وزارت بهداشت است

تولید الکل تحت نظارت وزارت بهداشت است

قائم مقام وزیر صنعت معدن و تجارت گفت:‌حذف مجوز وزارت صمت برای تولید الکل در راستای سرعت بخشی به امر تولید بوده است اما همچنان تولید این محصول با مجوز و نظارت وزارت بهداشت انجام می‌شود.

به گزارش دیوان اقتصاد، حسین مدرس‌خیابانی در گفت‌وگو با فارس، در رابطه با حذف مجوز وزارت صنعت برای تولید الکل گفت: حذف مجوز برای تولید الکل موقت و تا رفع کامل ویروس کرونا از کشور است.

قائم مقام وزیر صنعت در امور بازرگانی افزود: با توجه به شرایط حساس کنونی کشور و نیاز مبرم به اقلام و محصولات بهداشتی و لزوم کاهش بروکراسی اداری و تسریع در امر تولید، تا اطلاع ثانوی تولید الکل نیاز به هیچ گونه مجوزی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت ندارد.

مدرس‌خیابانی در پاسخ به این سؤال که با حذف مجوز وزارت صنعت برای تولید این محصول اکنون نظارت توسط چه نهاد یا سازمانی در امر تولید الکل صورت می‌گیرد، گفت: برای راه‌اندازی یک واحد تولیدی الکل همچنان اخذ مجوز از وزارت بهداشت و درمان لازم است و بر این اساس الکل همچنان تحت نظارت وزارت بهداشت و درمان تولید می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه  الکل تحت نظارت وزارت بهداشت تولید می‌شود،‌گفت: وزارت بهداشت بر فرایند تولید و توزیع، نظارت دارد.

روز گذشته 22 اسفند ماه حسین مدرس‌خیابانی قائم مقام وزیر صنعت معدن و تجارت از حذف مجوز سازمان‌های صمت برای تولید الکل در کشور خبر داد.

وی اعلام کرد: بر اساس مصوبه ستاد مقابله با کرونا در وزارت صنعت، معدن و تجارت با توجه به اعلام آمادگی برخی از واحدهای تولیدی برای تولید الکل مورد نیاز کشور، تولید الکل بدون مجوز در واحدهای تولیدی امکان پذیر است.

مدرس‌خیابانی اظهار داشت: بدیهی است الکل تولید شده در این واحدها، صرفا بر اساس حواله‌های سازمان غذا و دارو و تحت نظارت دانشگاه علوم پزشکی استان‌ها، بین مراکز تولید کننده ژل ضد عفونی‌کننده توزیع خواهد شد. 




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.