حذف برخی قطارهای نوروز/پرداخت 80 میلیارد تومان پول نقد به مسافران بابت کنسلی بلیت

حذف برخی قطارهای نوروز/پرداخت 80 میلیارد تومان پول نقد به مسافران بابت کنسلی بلیت

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: بابت کنسلی بلیت قطارهای اسفندماه و ایام نوروز 99، تاکنون حدود 80 میلیارد تومان پول به مسافران قطار پرداخت شده است.

به گزارش دیوان اقتصاد,سعید رسولی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به کاهش شدید تقاضای سفر در انواع مدل‌های حمل‌ونقلی به دلیل شیوع بیماری کرونا اظهار داشت: با توجه به تأکیدات ستاد مبارزه با کرونا مردم حتماً دقت کنند که از انجام سفر خودداری کنند تا شیوع این بیماری به سرعت کنترل و کرونا ریشه‌کن شود.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن ادامه داد: با توجه به دستور وزیر راه و شهرسازی و تصمیمات راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران مقرر شد به دلیل شیوع بیماری کرونا امکان کنسلی بلیت برای همه مسافران وجود داشته باشد.

* پرداخت حدود 80 میلیارد تومان پول نقد به مسافران قطار بابت کنسلی بلیت

وی اظهار داشت: پیش از این پیش‌فروش بلیت‌ قطارهای نوروزی از بهمن‌ماه امسال آغاز شده بود و ظرفیت‌های ناوگان به فروش رفته بود، ضمن آنکه مسافران برای همین اسفندماه نیز بلیت قطار تهیه کرده بود، اما پس از شیوع کرونا با درخواست مسافران نسبت به کنسلی بلیت به سرعت اقدام و استرداد بلیت و بازگرداندن پول مسافران به طول کامل انجام شد و کماکان نیز در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن توضیح داد:‌ ‌بابت کنسلی بلیت برخی قطارهای اسفندماه و برخی قطارهای نوروزی تاکنون حدود 80 میلیارد تومان پول به مسافران و مردم برگردانده شده است؛ بسیار تلاش کردیم که این کار به نحو مناسب انجام شود اما خب شاید کم‌و‌کاستی‌هایی هم بوده است، به هر حال اگر شما از یک مغازه هم خرید کنید و روز ‌بعد قصد برگرداندن آن کالا و دریافت پول خود را داشته باشید باید ساعتی صبر کرد تا امکان بازگرداندن پول برای‌ مغازه‌دار مهیا شود اما ما در راه‌آهن اجازه ندادیم که کار مردم روی زمین بماند به سرعت تقاضاها را پاسخ دادیم و پول مردم را بابت کنسلی بلیت به آنها برگرداندیم.

رسولی توضیح داد: این رقم بابت کنسلی بلیت قطارهای اسفندماه و همچنین برخی قطارهای نوروزی تا 15 فروردین 99 است.

* پرداخت 10 درصد جریمه کنسلی قطارها از سوی دولت و شرکت راه‌آهن

وی با تأکید بر اینکه مسافرانی که قصد انجام سفر خود را ندارند حتما باید بلیت خود را کنسل کنند، اظهار داشت: طبق قانون کنسلی بلیت تا زمانی خاص قبل از سفر 10 درصد جریمه دارد اما دولت تصمیم گرفت این 10 درصد جریمه را خود پرداخت کند.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن اضافه کرد: ‌مسافر کل پول بلیتی‌ که بابت خرید صندلی قطار پرداخت کرده است را دریافت می‌کند و این 10 درصد جریمه، در واقع از سوی شرکت راه‌آهن و دولت به شرکت‌های ریلی پرداخت می‌شود.

* حذف برخی قطارهای نوروزی

رسولی افزود: شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران از چند ماه پیش برای آماده‌سازی قطارهای نوروزی و تقاضای مسافران در این ایام برنامه‌ریزی کرده بود‌ و همه ناوگان آماده بود اما به دلیل کاهش تقاضای سفر تعدادی از قطارها را در این ماه (اسفند 98) و ایام نوروز 99 حفظ کردیم.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن با تأکید بر لزوم توجه مردم به توصیه ستاد مبارزه با کرونا مبنی بر عدم انجام سفر، اضافه کرد: اگر مسافرانی قصد سفر با قطارها را با هر دلیلی داشته باشند‌ ناوگان حمل و نقل ریلی طبق ماهیت و وظیفه‌ خدمت‌رسانی خود، آماده خدمات‌دهی و جابه‌جایی مسافران است.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.