استعلام مالیات انتقال املاک تهران فقط از طریق دفاتر اسناد رسمی

استعلام مالیات انتقال املاک تهران فقط از طریق دفاتر اسناد رسمی

سه‌شنبه, مارس 17, 2020 - 14:25 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور، بر استعلام مالیات نقل و انتقال املاک تهران فقط از طریق دفاتر اسناد رسمی تاکید کرد.

به گزارش دیوان اقتصاد،امیدعلی پارسا، رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به برون سپاری اخذ مالیات الکترونیک نقل و انتقال املاک مسکونی به دفاتر اسناد رسمی، گفت: استعلام گواهی مالیات نقل و انتقال املاک مسکونی مناطق ۲۲ گانه تهران فقط از طریق دفاتر اسناد رسمی صورت می‌گیرد.

امیدعلی پارسا با اشاره به اینکه طرح برون سپاری اخذ مالیات نقل و انتقال املاک مسکونی، به دفاتر اسناد رسمی با همکاری سازمان امور مالیاتی کشور و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور پیاده سازی شده است، گفت: این طرح با هدف کاهش هزینه‌های وصول مالیات، تکریم مودیان مالیاتی در تمامی دفاتر اسناد رسمی محدوده ۲۲ گانه شهرداری تهران عملیاتی شده است.

وی با تاکید بر اینکه انجام فرآیند یادشده توسط دفاتر اسناد رسمی در شرایط حاضر و باتوجه به شیوع بیماری کرونا حائز اهمیت است، اظهار داشت: برخی گزارش‌های واصله حاکی است که علیرغم اقدامات به عمل آمده برخی دفاتر اسناد رسمی همچنان به شیوه‌های سنتی اقدام به استعلام از ادارات امور مالیاتی می‌نمایند.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور از انجام مکاتبه با رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در این خصوص خبر داد و افزود: انجام استعلامات مربوط به نقل و انتقال املاک مسکونی باید از طریق سامانه مذکور انجام شود تا شاهد کمترین مراجعه حضوری مودیان در شرایط موجود باشیم.

گفتنی است، طرح برون سپاری اخذ مالیات نقل و انتقال املاک مسکونی به دفاتر اسناد رسمی در اجرای تکلیف قانونی مقرر در تبصره ۴ ماده ۱۸۷ قانون مالیات‌های مستقیم و آئین نامه اجرایی مربوط (مصوب رئیس کل قوه قضائیه) اجرا شده است.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.