افزایش ۲۴ درصدی ورود کالای اساسی به کشور در نوروز ۹۹

افزایش ۲۴ درصدی ورود کالای اساسی به کشور در نوروز ۹۹

مقام مسئول سازمان راهداری با اعلام افزایش ۲۴ درصدی ورود کالای اساسی به کشور طی نوروز ۹۹، گفت:‌ رانندگان به دور از خانواده ها در حمل کالاهای اساسی حماسه دیگری را خلق کردند.

به گزارش دیوان اقتصاد,مهران قربانی در گفت‌وگو با تسنیم با تاکید بر این‌که برای تامین کالاهای اساسی مردم تمهیدات ویژه ای از سوی دستگاه‌ها و سازمان‌های ذی‌ربط اندیشیده شده است،‌اظهار کرد:‌ فارغ از محموله‌هایی که در طی سال به کشور وارد می‌شوند، کشتی های زیادی در اواخر اسفند و فروردین ماه وارد بنادر کشور شد که این وضعیت همزمان با شرایط خاص کشور به لحاظ گسترش بیماری کرونا و اتخاذ تدابیر مختلف برای مهار این بیماری بوده است.

وی ادامه داد: این در حالی است که معمولا در طی همین ایام و به ویژه در فروردین ماه به علت شرایط ایام نوروز حمل کالاها به کمترین میزان خود می رسد.اما امسال با تدبیر وزارت راه و شهرسازی ، رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و مساعدت‌ معاونت‌های انتظامی اقتصادی وزارت کشور و ریاست پلیس راهور و پلیس راه کشور فضای ایجاد جلوه دیگری از مجاهدت قهرمانان عرصه حمل و منقل جاده ای کشور در کنار مجاهدت تلاشگران عرصه سلامت کشور مهیا شد.

وی یادآور شد: تلاشگران حمل و نقل کشور و به ویژه رانندگان عزیز به دور از خانواده های خود و توام با نگرانی‌هایی که هر فردی برای اعضای خانواده خود و خودش در این ایام دارد، گمنام و بی ادعا، بدون اینکه چندان ذکری از خدماتشان شود حماسه دیگری را خلق و نگرانی های مربوط به چگونگی حمل کالاهای اساسی وارد شده به کشور در اوایل فروردین ماه را برطرف کردند.

معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در عین حال گفت: به دلیل برخی ناهماهنگی‌هایی که به لحاظ نگاه بخشی و استانی در برخی از محورهای مواصلاتی وجود داشت برخوردها و ناملایماتی نیز به برخی از این عزیزان (رانندگان) وارد شد که از آنها عذرخواهی می‌کنیم و دستان پینه بسته و زحمت کش تمام رانندگانی که صادقانه و هوشیارانه با درک این شرایط خاص، خانه و خانواده خود را به خدا سپرده و توام با دل نگرانی‌های زیاد این ایام ، عازم جاده ها شدند را می بوسیم و به آنها کمال احترام خود را اعلام می‌کنیم.

قربانی همچنین به آمار حمل کالای اساسی از بنادر به داخل کشور اشاره کرد و افزود:‌ از 25 اسفند ماه تا 11 فروردین ماه مجموعا 630 هزار تن کالا در قالب 25000 سفر از بنادر کشور به مقاصد داخلی حمل شده است که در روز یازدهم فروردین بیشترین بارگیری کامیون‌های حامل کالاهای اساسی از بنادر در بازه زمانی یادشده صورت پذیرفت و 2663 دستگاه کامیون بیش از 65700 تن کالا را از بنادر حمل کردند.

وی اضافه کرد: بندر امام خمینی (ره) با 53 درصد کالاهای اساسی بیشترین و بندر امیرآباد با 16 درصد رتبه دوم را در این خصوص به خود اختصاص داده اند. حمل محمولات کشاورزی،‌ دامی و مواد غذایی و کالاهای ضروری مورد نیاز مردم در ایام نوروز تاکنون بالغ بر یک میلیون و سیصد هزارتن بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل بیش از 24 درصد افزایش داشته است که به معنای رفع هر گونه نگرانی در خصوص تامین کالاهای ضروری مردم عزیرمان است.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.