پرداخت ۳۳.۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات به بنگاه‌های کوچک و متوسط

پرداخت ۳۳.۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات به بنگاه‌های کوچک و متوسط

جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) نشان می‌دهد که در سال ۱۳۹۸ بیش از ۳۳ هزار و ۵۷۷ میلیارد تومان در قالب ۲۰ هزار و ۹۳۰ فقره تسهیلات برای تامین مالی بنگاه های تولیدی کوچک، متوسط و طرح‌های نیمه تمام با پیشرفت بالای ۶۰ درصد، در راستای اقتصاد مقاومتی و بیش از ۳۹۹۹ میلیارد تومان تسهیلات برنامه تولید و اشتغال (تبصره ۱۸) به استان‌های مختلف پرداخت شده است.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از ایسنا، بر اساس این آمار بخشی از این پرداختی‌ها شامل ۱۶ هزار و ۵۳۳ فقره تسهیلات به مبلغ ۲۰ هزار و ۸۵۵ میلیارد تومان به صورت مستقیم توسط بانک‌ها انجام شده و بخشی دیگر شامل ۴۳۹۷ فقره به مبلغ ۱۲ هزار و ۷۲۱ میلیارد تومان به صورت پرداخت در فرآیند رونق پرداخت شده است.
بیشترین پرداختی مربوط به استان تهران با مجموع مبلغ ۶۷۴۴ میلیارد تومان، البرز با ۳۴۱۳ میلیارد تومان و مرکزی با ۱۹۴۶ میلیارد تومان بوده است.

کمترین تسهیلات در مناطق محروم!

کمترین تسهیلات هم مربوط به جنوب کرمان با مبلغ یک میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان، کهگیلویه و بویر احمد با مبلغ ۱۸ میلیارد و ۳۷۰ میلیون تومان و سیستان و بلوچستان با مبلغ ۷۷ میلیارد و ۸۸۰ میلیون تومان بوده است.

از تسهیلات برنامه تولید و اشتغال چه خبر؟

همچنین از ابتدای اسفند ۱۳۹۷ تا پایان اسفند سال گذشته بیش از ۳۹۹۹ میلیارد تومان تسهیلات برنامه تولید و اشتغال (تبصره ۱۸) به استان‌های مختلف پرداخت شده است.
بیشترین تسهیلات برنامه تولید اشتغال در سال گذشته به اصفهان، البرز و تهران اختصاص یافته، به‌طوری‌که به ترتیب ۳۷۸ میلیارد و ۳۹۰ میلیون تومان به اصفهان، ۳۴۳ میلیارد و ۱۳۰ میلیون تومان به البرز و ۳۰۳ میلیارد و ۲۴۰ میلیون تومان به در قالب تسهیلات تبصره ۱۸ پرداخت شده است.
همچنین جنوب کرمان با دریافت ۸ میلیارد و ۱۶۰ میلیون تومان، چهار محال بختیاری با دریافت ۲۴ میلیارد و ۸۰ میلیون تومان و کردستان با دریافت ۲۷ میلیارد و ۶۳۰ میلیون تومان کمترین تسهیلات تبصره ۱۸ را در سال گذشته به خود اختصاص دادند.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.