واگن غیراستاندارد و غیرقابل تحمل در سال 1400 نخواهیم داشت

واگن غیراستاندارد و غیرقابل تحمل در سال 1400 نخواهیم داشت

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به هدفگذاری تولید 2 هزار دستگاه ناوگان ریلی در سال جاری گفت:‌در سال 1400 ناوگان غیر استاندارد و غیرقابل تحمل در شبکه ریلی نخواهیم داشت.

به گزارش دیوان اقتصاد از فارس، محمد اسلامی امروز در حاشیه مراسم بهره‌برداری از 88 دستگاه انواع ناوگان ریلی اظهار داشت: در سال گذشته که سال رونق تولید بود موفق شدیم 788 دستگاه انواع ناوگان ریلی به شبکه اضافه کنیم و امسال هم در سال جهش تولید این هدفگذاری نه بر اساس یک حرکت عادی و طبیعی ، بلکه باید با روش‌های متفاوت انجام شده و کار به سرعت پیش رود و بروکراسی اداری کاهش یابد.

وی ادامه داد: امروز تبصره 18 روان شده است و برای پشتیبانی از قراردادها قابل استفاده است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: عناصر اجرایی که شرکت‌های حمل و نقلی و شرکت‌های تولیدکننده باید به صورت متفاوت اقدامات را انجام دهند و ضروری است توجه کنند تا هدف ورود 2 هزار دستگاه انواع ناوگان به شبکه ریلی امسال محقق شود.

اسلامی اضافه کرد: در سال 1400 ما دیگر در راه‌آهن نباید شاهد وجود واگن‌های غیراستاندارد و غیرقابل تحمل باشیم و نسبت نوسازی و بازسازی باید در همه ارکان راه‌آهن انجام شود و این نهضت ادامه یابد.

اسلامی افزود: ایجاد قابلیت سیر با سرعت مطمئنه هدف دیگر ما است، ایمنی باید افزایش یابد و رسیدن قطار به مراکز بار با حداکثر ظرفیت دنبال شود.

وی افزود:‌امیدواریم با احداث خطوط دوم ریلی، خطوط فرعی و همکاری سرمایه‌گذاران در حوزه اتصال مراکز بار و کارخانجات به شبکه ریلی شاهد رونق هر چه بیشتر این مدل حمل و نقلی باشیم.

وی گفت: شرکت‌های ریلی برای اولین‌بار در چند سال گذشته، سهم ریل از حمل غلات را تجربه و احیا کردند و امیدواریم سهم ریل از بار افزایش یابد.

وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد:‌ احداث خطوط دوم ریلی، خطوط فرعی و پذیرش بار در راه‌آهن اقتصاد راه‌آهن و شرکت‌های ریلی را شکوفا می‌کند.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.