روند کاهش نرخ طلا به زودی آغاز می‌شود

روند کاهش نرخ طلا به زودی آغاز می‌شود

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس از آغاز روند کاهشی نرخ طلا در بازار در آینده نزدیک خبر داد و گفت: ساماندهی ارزی بازار طلا را نیز در آرامش خواهد برد.

به گزارش دیوان اقتصاد,محمدرضا پورابراهیمی در گفتگو با ایبِنا، با اشاره به قیمت طلا و سکه در بازار و نوسانات بسیار آن گفت: نوسانات اخیر طلا و سکه تحت تاثیر دو عامل قیمت جهانی و همچنین تعیین قیمت ارز است.
نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تجربه سال‌های گذشته و دهه‌های اخیر در اقتصاد ثابت کرده که افزایش قیمت جهانی بر قیمت طلا در ایران بیش از کاهش آن اثر داشته است، افزود: بیشترین تغییرات قیمت طلا در اقتصاد ایران بیش از متاثر بودن از انس و قیمت جهانی به نوسانات نرخ ارز مربوط است.
وی با تاکید بر اینکه اگر بانک مرکزی قیمت ارز را در اقتصاد کشور مدیریت کند که امکان این کار فراهم است به طورحتم نرخ طلا نیز ساماندهی خواهد شد، تصریح کرد: ساماندهی ارزی در سال ٩٨ که سخت‌ترین سال از حیث تلاطم‌های ارزی بوده مهم‌ترین کار بانک مرکزی بوده و در سال جاری نیز ادامه رویه سال گذشته مورد انتظار است.
پور ابراهیمی با بیان اینکه مدیریت تراز تجاری کشور از سوی بانک مرکزی به خوبی انجام شده است، گفت: پیش‌بینی ما این است که با توجه به توان مدیریتی بانک مرکزی در حوزه سیاست های ارزی علاوه بر بازار ارز سایر بازارهای موازی نیز به تعادل قیمتی نزدیک خواهند شد.
این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه بر عکس آثار زود بازده قیمت طلا متاثر از نرخ ارز آثار روند کاهش نرخ طلا متاثر از قیمت جهانی آن بسیار با تاخیر است، تصریح کرد: پیش‌بینی ما این است که روند کاهشی نرخ ارز و طلا به زودی در بازار آغاز خواهد شد از این رو این بازار مکان مناسبی برای سرمایه‌گذاری نیست
وی ادامه داد: طبق تجربه چند ماه گذشته در خصوص کاهش یک باره نرخ ارز و متضرر شدن بسیاری از مردم باید باز هم منتظر چنین اتفاقی باشیم از این رو مردم نباید سرمایه های خود را به این مسیر هدایت کنند.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: مردم باید بدانند بهترین بازار برای سرمایه گذاری امور مولد است.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.