۲۵۰ طرح بزرگ وزارت نیرو با سرمایه‌گذاری ۵۰هزار میلیارد تومانی به بهره‌برداری می‌رسد

وزیر نیرو:

۲۵۰ طرح بزرگ وزارت نیرو با سرمایه‌گذاری ۵۰هزار میلیارد تومانی به بهره‌برداری می‌رسد

شنبه, می 30, 2020 - 12:06 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

وزیر نیرو از بهره‌برداری از ۲۵۰ طرح عمده و بزرگ تا پایان امسال در کشور خبر داد و گفت: تا پایان دولت بیش از ۳۳۰هزار هکتار شبکه آبیاری و زهکشی مدرن در کشور افتتاح خواهد شد.
 

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از تسنیم از بیرجند، رضا اردکانیان صبح امروز در مراسم افتتاح سد سیاهو در شهرستان سربیشه اظهار داشت: در کمتر از یک‌سال برای سومین بار است که به خراسان جنوبی سفر می‌کنم که این بار مناسبت آن توقف در ایستگاه پنجم پوشش هر هفته _الف_ ب _ایران است.

وی با بیان اینکه الفبا زیربنای هر کار است اضافه کرد: آب و برق هم یک نقش زیربنایی در عرصه‌های مختلف کشور دارد و به‌خصوص امسال که به نام "جهش تولید" نام‌گذاری شده بیشتر باید مورد توجه باشد.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه امسال سال آخر دوره هشت‌ساله دولت تدبیر و امید است ادامه داد: همیشه موتور دولت‌ها در سال آخر گرفتار کندی می‌شود اما دولت تدبیر و امید با توجه به عنوان جهش تولید باید با دور تندتر حرکت کند.

اردکانیان با اعلام اینکه در سال گذشته 227 طرح با سرمایه‌گذاری 33 هزار میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید گفت: امسال نیز 250 طرح عمده و بزرگ با سرمایه‌گذاری 50 هزار میلیارد تومان قرار است به بهره‌برداری برسد.

بیشتر بخوانید
سد سیاهو با حضور وزیر نیرو افتتاح شد

ضرب‌الاجل روحانی به وزیر نیرو:‌ تا پایان خرداد مشکل آب غیزانیه را حل کنید

با حضور وزیر نیرو؛ عملیات اجرایی نیروگاه بادی درح خراسان‌جنوبی به‌ظرفیت 50 مگاوات  آغاز می‌شود

وی با ابراز اینکه "بنا داریم در عرصه سازوکارها هم دگرگونی داشته باشیم" افزود: در وزارت نیرو از حدود دو سال پیش طرح فراخوان عمومی به‌عنوان انتصاب مدیران ارشد را اجرا کردیم که امروز بیش‌ از 90 مدیر ارشد آب و برق را از طریق این فراخوان انتخاب کردیم که توانستیم صرفه‌جویی قابل ملاحظه‌ای در مسیر انتخاب بهترین‌ها در خانواده وزارت نیرو داشته باشیم.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: افتتاح و کلنگ‌زنی طرح‌‌های امروز نقش تعیین‌کننده‌ا‌ی در توسعه استان خواهد داشت و به‌عنوان اولین استان طرح سازگاری با کم‌آبی در خراسان جنوبی تدوین شد.

اردکانیان با بیان اینکه این سند نقشه راهی است برای سال‌های پیشِ‌رو، گفت: ما فرصت‌های زیادی را برای پیشبرد این طرح‌ها پیشِ‌رو داریم اما متأسفانه ساختار اداری ما از دو مشکل مزمن در رنج است که یک مشکل سیستم متمرکز و دیگری سیستم بخشی‌شده است که مانع سرعت دادن به طرح‌ها می‌شود.

وی با تصریح به اینکه توسعه استان خراسان جنوبی به‌عنوان یک استان مرزی باید زودتر به مراحل مهم‌تری برسد تأکید کرد: امسال تاکنون 305 میلی‌متر بارش داشتیم که نسبت به بلندمدت 30 درصد افزایش دارد و در خراسان جنوبی این افزایش 47 درصد است.

وزیر نیرو اظهار کرد: طرح‌های متعددی را برای پایداری منابع آب در استان خراسان جنوبی در دستور کار داریم که طرح انتقال آب از دریای عمان از مهمترین این طرح‌ها است.

اردکانیان گفت: برای فاضلاب مجموعه هزارواحدی قاین عملیاتی شده و در حال اجرا است که در ابتدای تابستان نصب انشعابات آن انجام می‌شود و مراحل کار تصفیه‌خانه نیز تا 3 ماه آینده به سرانجام می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه انتقال آب از دشت آهنگران به قاین نیز انجام شده و در حال اخذ مجوز ماده 23 است بیان کرد: فاضلاب شهرستان سربیشه نیز ظرف سه ماه آینده انجام می‌شود.

وزیر نیرو با اعلام اینکه برای مجتمع‌های آبرسانی روستایی استان نیز 250 میلیارد تومان اعتبار تخصیص می‌یابد گفت: طی دو سال آینده با اختصاص این اعتبار تمام روستاهای بالای 20 خانوار استان آبرسانی خواهد شد.

اردکانیان با ابراز اینکه "مأموریت مشترک همه ما احساس رضایتمندی در مردم است" ادامه داد: سد سیاهو که امروز افتتاح شد چهل و یکمین سد مخزنی کشور در دولت فعلی است که اشتغال قابل ملاحظه‌ای را خواهد داشت.

وی با اظهار اینکه تعداد سدهای مخزنی کشور تا پایان دولت به 52 سد می‌رسد یادآور شد: تا پایان دولت می‌توانیم گزارش بدهیم که بیش از 330 هزار هکتار شبکه آبیاری و زهکشی مدرن در کشور افتتاح خواهد شد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.