تولید بیش از ۱۶ هزار خودرو در پارس‌خودرو در ۲ ماهه امسال

تولید بیش از ۱۶ هزار خودرو در پارس‌خودرو در ۲ ماهه امسال

بررسی آمارهای منتشره سامانه کُدال حاکی از تولید ۱۶ هزار و ۶۴ دستگاه خودرو از سوی شرکت پارس‌خودرو در فروردین و اردیبهشت‌ماه امسال است.

به گزارش دیوان اقتصاد,در مدت یاد شده پارس‌خودرو دو هزار و ۲۲ دستگاه خودرو در گروه رنو و ۹۴۴ دستگاه خودرو در گروه برلیانس تولید کرد.

به گزارش ایرنا، دی ماه ۹۸ گروه خودروسازی سایپا اعلام کرد که با ترخیص قطعات باقی‌مانده پیشین محصولات رنو از گمرک، امکان تولید حدود سه هزار دستگاه رنو ساندرو و پارس‌تندر در شرکت پارس‌خودرو فراهم شده است.

از آن زمان ۲۲۵ دستگاه رنو در دی ماه، ۳۴۸ دستگاه در بهمن ماه، یک‌هزار و ۱۶۷ دستگاه رنو در اسفندماه پارسال و ۶۶۵ دستگاه در فروردین امسال در پارس خودرو تولید شد.

همچنین در حالی که سال گذشته اخبار غیر رسمی حکایت از خروج برلیانس از ایران متاثر از تحریم‌ها می داد، پارس‌خودرو در پایان سال ۹۸ تعداد ۵۴۶ دستگاه از این خودرو تولید کرد. تولیدی که فروردین و اردیبهشت‌ماه امسال در شمارگان بیشتر تداوم یافته و در دو ماهه امسال ۹۴۴ دستگاه از آنها تولید شده است.

برپایه آمارهای سامانه کدال، در فروردین و اردیبهشت‌ماه امسال ۹ هزار و ۲۴۵ دستگاه در خانواده ایکس ۱۰۰ (پراید) و سه هزار و ۸۵۳ دستگاه در گروه کیو ۲۰۰ (کوییک) نیز در پارس‌خودرو تولید شد.

پارس‌خودرو تولید محصول گروه ایکس ۱۰۰ (پراید) را به صورت حق الزحمه ای برای شرکت سایپا انجام می‌دهد.

۱۱ هزار و ۴۲۷ دستگاه از خودروهای تولیدی یاد شده مربوط به آمار اردیبهشت‌ماه این شرکت است.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.