طرح اصلاح قانون نظام جامع حسابداری و حسابرسی به مجلس یازدهم ارائه می‌شود

طرح اصلاح قانون نظام جامع حسابداری و حسابرسی به مجلس یازدهم ارائه می‌شود

یک‌شنبه, می 31, 2020 - 11:14 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

منتخب مردم کرمان و راور در مجلس با بیان اینکه طرح اصلاح قانون نظام جامع حسابداری و حسابرسی در ایران به مجلس یازدهم ارائه خواهد شد، گفت: فساد، تبانی و رشوه دادن‌ها، ناشی از عدم تهیه گزارش دقیقی است که حسابرس تهیه کرده است.
 

به گزارش دیوان اقتصاد،محمدرضا پورابراهیمی در گفت‌وگو با  خانه ملت در خصوص ضرورت اصلاح قانون نظام جامع حسابداری و حسابرسی در ایران، گفت: مقررات حسابداری و حسابرسی نیازمند اصلاحاتی است چراکه اشکالاتی در اجرا دیده می‌شود به عنوان مثال اکنون که سازمان حسابرسی زیر نظر وزیر اقتصاد است و وزیر برای ریاست آن تصمیم‌گیری می‌کند اما همین سازمان بطور مثال "حسابرسی یک بانک" را نیز انجام می‌دهد، در واقع موضوع عدم تعارض منافع که باید در ساختار وجود داشته باشد در این ساختار مشاهده نمی‌شود.   

منتخب مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید ساختار و مقررات حسابداری و حسابرسی در کشور اصلاح شود، افزود: نمی‌توان ناظر یک سازمان را خود آن سازمان مشخص کند به عنوان مثال اکنون سازمان حسابرسی مسئول تدوین استانداردها است و همزمان نظارت بر عملیات حسابرسی را نیز انجام می‌دهد در حالی که چنین روشی در دنیا مرسوم نیست. در واقع سازمانی که مسئول تدوین استانداردها است فقط این وظیفه را بر عهده دارد و نباید عملیات اجرایی بر عهده آن باشد.

وی با بیان اینکه در بخش خصوصی نیز "جامعه حسابداران رسمی" دچار تضاد و پارادوکس تصمیم‌گیری است، اظهار کرد: در تمامی این موارد اشکالات موجود به ساختار مربوط می‌شود لذا باید اصلاحاتی در آن ایجاد کرد.

منتخب مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فساد، تبانی و رشوه دادن‌ها، ناشی از عدم تهیه گزارش دقیقی است که حسابرس تهیه کرده است، توضیح داد: پیش‌نویس طرح "اصلاح قانون نظام جامع حسابداری و حسابرسی در ایران" از مجلس دهم آماده شده ، بنابراین طرح اصلاح قانون نظام جامع حسابداری و حسابرسی در ایران به مجلس یازدهم ارائه خواهد شد. /




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.