کاهش انتظارات تورمی و سیگنال مثبت به فعالان اقتصادی با هدف‌گذاری تورم

کاهش انتظارات تورمی و سیگنال مثبت به فعالان اقتصادی با هدف‌گذاری تورم

نایب رییس اول اتاق بازرگانی ایران با اشاره به تعیین نرخ هدف ۲۲ درصدی از سوی بانک مرکزی برای تورم امسال گفت: این موضوع باعث کاهش انتظارات تورمی امسال شده و سیگنال مثبتی را به فعالان اقتصادی می‌دهد.

به گزارش دیوان اقتصاد,حسین سلاح ورزی در گفت‌وگو با تسنیم درباره بیانیه رسمی بانک مرکزی در خصوص تعیین نرخ تورم 22 درصدی برای سال جاری با نوسان 2 درصدی منفی و مثبت اظهار داشت: این اقدام بانک مرکزی، اقدامی مناسب، موثر و قابل تقدیر است که در تاریخ بانک مرکزی ایران بی سابقه است.
وی هدف‌گذاری تورم را در مسیر ماموریت‌های اصلی بانک مرکزی توصیف کرد و افزود: هدف‌گذاری تورم می‌تواند تاثیرات بسیار مثبتی را در رابطه با کاهش انتظارات تورمی به همراه داشته باشد و سیگنال مثبتی را به فعالان اقتصادی و جامعه ارسال کند.
عضو شورای عالی بورس ادامه داد: تدابیری که در زمینه اجرای هدف‌گذاری تورم دیده شده نشان می‌دهد که اراده‌ای جدی در سطح حاکمیت برای تحقق این هدف‌گذاری وجود دارد.
نایب رییس اتاق بازرگانی ایران گفت: حتی در صورتی که نرخ تورم با نوسان 2 درصدی آن برای امسال محقق شود، کار ارزشمند و قدم بزرگی است که از سوی بانک مرکزی برداشته شده است.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.