ایران به دنبال سهم مناسب از بازار ۲۳۰ میلیارد دلاری واردات ترکیه

ایران به دنبال سهم مناسب از بازار ۲۳۰ میلیارد دلاری واردات ترکیه

به گزارش دیوان اقتصاد، رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و ترکیه می‌گوید که با تو

به گزارش دیوان اقتصاد، رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و ترکیه می‌گوید که با توجه به ظرفیت‌های اقتصادی ایران، به دنبال سهم مناسب از بازار ۲۳۰ میلیارد دلاری واردات ترکیه هستیم.

مهرداد سعادت در گفتگو با خبرنگار ایبِنا درباره باز شدن مرزهای دو کشور بعد از حدود سه ماه و نحوه جبران عقب ماندگی در تجارت بین دو کشور اظهار داشت: در اتاق بازرگانی مشترک تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم که حجم تجارت بین ایران و ترکیه افزایش پیدا کند. ما به هیچ عنوان به ارقامی که در سال گذشته به دست آمد، قانع نیستیم.

وی با بیان اینکه ترکیه در سال ۲۳۰ میلیارد دلار واردات دارد، گفت: با توجه به واردات بالای این کشور، دستیابی به افق تجارت ۳۰ میلیارد دلاری به ترکیه سخت نیست و ما بسیار امیدوار هستیم که به این نقطه برسیم.

رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و ترکیه با اشاره به مشکلات و عواملی که از بیرون بر تجارت بین دو کشور سایه انداخته است، افزود: به عنوان نماینده بخش خصوصی، در تلاش هستیم تا حجم تجارت بین دو کشور افزایش یابد و نگاه ما تنها به صادرات یا واردات نیست. خوشبختانه با بخش خصوصی ترکیه مشکلی نداریم و تعاملات خوبی بین ما برقرار است. سعادت پیش بینی کرد که بتوان فاصله ایجاد شده در تجارت بین ایران و ترکیه در ماه‌های گذشته به دلیل شیوع کرونا ظرف مدت سه ماه به طور کامل و ۱۰۰ درصد جبران شود.

وی حجم تجارت بین ایران و ترکیه در سال ۱۳۹۸ را معادل ۵.۶ میلیارد دلار اعلام کرد و گفت: عوامل مختلفی بر تجارت بین دو کشور تاثیرگذار است و ما هم همواره به دنبال حجم تجارت و نه صادرات یا واردات تنها هستیم. سعادت خاطرنشان کرد که در صورت تحقق خواسته‌های بخش خصوصی و رفع موانع بیرونی از جمله تحریم‌ها، امکان افزایش دو تا ۳ برابری حجم تجارت بین ایران و ترکیه وجود دارد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.