قیمت نفت افزایش یافت

قیمت نفت افزایش یافت

جمعه, ژوئن 26, 2020 - 10:49 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

قیمت نفت در معاملات امروز اگرچه حدود ۱.۵ درصد بالا رفت اما ادامه تنش بین چین و آمریکا و همچنین حجم ذخیره‌سازی نفت در جهان نگرانی‌ها نسبت به کاهش قیمت در این بازار را افزایش داده است.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از ایرنا، قیمت نفت امروز بعد از چند روز کاهش قیمت، تا حدی خود را اصلاح کرد با این حال نتوانست قیمت‌های ابتدای هفته را تکرار کند.  

روزهای گذشته نفت برنت از نرخ بالای ۴۳ دلار در هربشکه به زیر ۴۰ دلار سقوط کرد. این موضوع بیش از هر چیز به دلیل ترس از شیوع دوباره کرونا اتفاق افتاد؛ فعالان بازار نفت نگرانند که موج دوم کرونا، تقاضا برای نفت را کاهش دهد زیرا می‌تواند به بازگشت دوباره محدودیت‌ها در فعالیت‌های اقتصادی منجر شود.

با این حال امروز بازار نفت حدود ۱.۵ درصد از افت روزهای گذشته را جبران کرد.

این در شرایطی است که مصوبه تحریم چین از سوی آمریکا که پیش از این به تصویب مجلس نمایندگان و امضای رئیس‌جمهوری این کشور رسیده بود،‌ در مجلس سنا نیز مصوب شد.

هر چند این موضوع می‌تواند بر رشد اقتصادی جهان و تقاضای نفت تاثیر منفی بگذارد اما تکرار آن از سوی آمریکا و صحبت‌های ضد و نقیض رئیس جمهوری این کشور باعث شده تا بازار نفت این تهدیدات را جدی نگیرد، از این رو امروز با وجود این مصوبه مجلس سنای آمریکا اما نفت گران شد.

با توجه به این عوامل، ‌امروز نفت برنت ۱.۴۴ درصد افزایش پیدا کرد و به ۴۱ دلار و ۶۴ سنت در هر بشکه رسید.

نفت شاخص آمریکا نیز ۱.۲۷ درصد گران شد و ۳۹ دلار و ۲۱ سنت در هر بشکه قیمت خورد.

علاوه بر این موارد، ‌حجم ذخیره نفت در جهان همچنان بالا است،‌ موضوعی که می‌تواند در شرایط حساس دوباره قیمت طلای سیاه را با کاهش همراه کند.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.