بازارهای نفت هنوز جان سالم به در نبرده اند

دبیرکل اوپک:

بازارهای نفت هنوز جان سالم به در نبرده اند

سه‌شنبه, ژوئن 30, 2020 - 10:54 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

دبیرکل اوپک گفت بازارهای نفت هنوز جان سالم به در نبرده اند و حداقل چهار سال طول می‌کشد تا ذخایر نفتی به سطح متوسط ۵ سال گذشته بازگردد.
 

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از تسنیم، محمد بارکیندو دبیرکل اوپک در یک نشست مجازی که توسط شورای تجارت کانادا-امارات به راه افتاده بود گفت:« بازارهای نفت هنوز جان سالم به در نبرده اند».

سهیل المزروعی، وزیر نفت امارات هم که در این نشست شرکت داشت نگرانی خود را ابراز کرد و گفت:« صنعت نفت هنوز هم در خطر است».

 این بیانیه های هوشیارانه در شرایطی اعلام شد که اوپک در اقدامی بی‌سابقه عرضه نفت در جهان را پایین آورده است.

بارکیندو گفت:« یکی از اصلی ترین نگرانی های صنعت نفت این بود که در نتیجه شوک وارد شده به تقاضا و عرضه، منابع ذخیره برای نفت بر روی خشکی و دریا پایان یابند». پس از سقوط قیمت نفت در ماه آوریل به خاطر کاهش تقاضا در نتیجه تعطیلیهای اعمال شده جهت مهار گسترش ویروس کرونا، منابع ذخیره سازی نفت در سراسر جهان هم بر روی آب و هم در خشکی محدود شدند.

 وی گفت حداقل چهار سال طول می‌کشد تا ذخایر نفتی به سطح متوسط 5 سال گذشته بازگردد.

 در شرایط فعلی، اقداماتی که اوپک برای کاهش عرضه نفت در پیش گرفته بسیار سختگیرانه است. این گروه قول داده تولید نفت خود را در ماه‌های مه و ژوئن و پس از آن در ماه جولای به شدت پایین آورد. ولی به خاطر عدم تبعیت برخی کشورها مثل نیجریه و عراق از قرارداد کاهش تولید، تعهد اوپک به این قرارداد تا حالا 87 درصد بوده است. این دو کشور قول داده اند مازاد تولید خود را پس از ماه جولای با کاهش بیشتر جبران کنند.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.