صندوق بین‌المللی پول رشد اقتصادی آسیا را منفی پیش‌بینی کرد

صندوق بین‌المللی پول رشد اقتصادی آسیا را منفی پیش‌بینی کرد

شیوع ویروس کرونا برای کشورهای آسیایی بسیار گران تمام شده به گونه‌ای که صندوق بین‌المللی پول اعلام کرده که پیش‌بینی خود نسبت به رشد اقتصادی کشورهای آسیایی را تغییر داده است.

به گزارش دیوان اقتصاد صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد که پیش‌بینی خود نسبت به رشد اقتصادی کشورها را تغییر داده و از احتمال رشد منفی کشورهای آسیایی خبر داد.
این مؤسسه بین‌المللی همچنین هشدار داده است که ممکن است آسیایی‌ها روند بهبود اوضاع اقتصادی دشواری را تجربه کنند.
چانگ یونگ رهی، مدیرآسیا اقیانوسیه صندوق بین‌المللی پول، گفت برای نخستین بار در تاریخ معاصر انتظار می‌رود رشد اقتصادی آسیا رقم منفی 1.6 درصدی را به ثبت برساند و این در حالی است که در ماه آوریل رشد 0 درصدی برای آسیا پیش‌بینی شده بود.
علیرغم آنکه با توجه به روند از سرگیری فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی در برخی کشورها آغاز شده اما این مسئله نتوانسته است به تغییر چشم انداز رشد اقتصادی کشورهای آسیایی کمک کند.
صندوق بین‌المللی پول اعلام کرده است که پیش‌بینی خود نسبت به رشد اقتصادی اکثر کشورهای آسیایی را کاهش داده چرا که آنها به شدت وابسته به چرخه تامین جهانی کالا هستند و در حالی که جهان با بحران کرونا و عواقب آن دست و پنجه نرم می‌کنند غیرممکن است که کشورهای آسیایی بتوانند رشد مثبت داشته باشند.
الیته این مؤسسه گفته انتظار می‌رود اقتصاد قاره آسیا برای سال آینده رشد قابل توجه 6.6 درصدی را تجربه کند.
صندوق بین‌المللی پول می‌گوید شیوع کرونا تبعات بلند مدتی در پی خواهد داشت.
علیرغم آنکه چین به عنوان نخستین کشوری که درگیر کرونا شد شاهد بهبود اوضاع اقتصادی است اما این مسئله برای بازگرداندن شرایط کشورهای آسیایی به دوران پیش از کرونا کافی نیست.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.