نشست کاری مدیران واحدهای اجرایی استان تهران بیمه ایران

نشست کاری مدیران واحدهای اجرایی استان تهران بیمه ایران

نشست کاری مدیران واحدهای اجرایی استان تهران بیمه ایران با حضور رضایی مدیرعامل، مبرقعی عضو هیات مدیره، معاونان و مدیران بیمه ایران برگزار شد.

به گزارش دیوان اقتصاد، مدیرعامل بیمه ایران در این نشست در سخنانی گفت: در صنعت بیمه جهان، ارتباط مستقیمی بین بیمه و تولید ناخالص ملی و درآمد مردم وجود دارد و هر چه درآمدها افزایش داشته باشد اقبال مردم به بیمه بیشتر خواهد شد. از این رو با افزایش درآمد و بهبود شرایط اقتصادی و افزایش درآمدها، ضریب نفوذ بیمه نیز افزایش خواهد یافت.
رضایی، مراحل مختلف رشد صنعت بیمه در جهان را شامل مرحله سکون، رشد اولیه، رشد پایدار و مرحله بلوغ عنوان کرد و افزود: در مرحله رشد پایدار زیر ساخت­های اقتصادی به طور کامل ایجاد شده، بازارهای بیمه به طور کامل فعالیت می­کنند و در حال حاضر بیمه ایران و صنعت بیمه کشور در مرحله رشد پایدار قرار دارند، یعنی اقداماتی انجام شده و زیرساخت­ها ایجاد شده است. اما برآورد جایگاه صنعت بیمه در دهه آینده نشان می­دهد رشد کشور ما در بیمه­ های اموال قابل قبول بوده ولی در بیمه­ های زندگی مطلوب نبوده و نیاز به توجه بیشتری دارد.
رضایی درخصوص راهکارهای حل مشکلات و مسائل پیش روی شرکتهای بیمه، اضافه کرد: مهم­ترین الزامات صنعت بیمه در این شرایط ایجاد نقدینگی است و بیمه­ های زندگی به عنوان یکی از رشته ­های بیمه­ ای می­تواند نقدینگی لازم را برای صنعت بیمه فراهم نماید، بنابراین با اتخاذ استراتژی­های اصلاح پرتفوی و کسب مهارت­های عملیاتی و سرمایه­ گذاری واقدامات کلان استراتژیک در حوزه عملیات بیمه­ گری در بیمه ایران توانستیم تا حدود زیادی تاثیرات منفی بحران­ها را کاهش دهیم.
مدیرعامل بیمه ایران اضافه کرد: با اتخاذ راهبردهای مناسب و همچنین استقرار سیستم جامع بیمه ­گری، استقرار درگاه الکترونیکی و توسعه حوزه SRM و دریافت مجوز افزایش سرمایه به 11 هزار میلیارد تومان توانستیم تمامی تعهدات خود را انجام داده و نیازهای بیمه­ ای بیمه­ گذاران را برآورده نماییم. در این راه به موفقیت­های زیادی نیز دست یافتیم که از جمله آنها می­توان به تسویه خسارت سیلاب استان­های گلستان، لرستان و خوزستان، اخذ گواهی قدمت و ثبت در خاطرات جمعی کیسیون ملی یونسکو، افتتاح مجتمع تخصصی بیمه­های زندگی، جذب ایرلاین­های بزرگ کشور، استقرار پایانه­ های خسارت در استان­ها و استقرار سیستم جامع مالی بیمه ایران اشاره کرد.
درادامه این نشست، مبرقعی عضو هیات مدیره و هر یک از معاونین نیز به تشریح عملکرد حوزه خود پرداخته و موفقیت و ماندگاری بیمه ایران در دوران فعالیت 85 ساله این شرکت را نتیجه عملکرد مطلوب مدیران، کارکنان و برنامه ­های استراتژی­های مناسب این شرکت دانستند.
مبرقعی با ابراز خرسندی و امیدواری از گزارش­های ارائه شده توسط آ رضایی مدیرعامل، معاونین و مدیران پرتلاش استان تهران خاطرنشان کرد، رمز تاثیرگذاری و استمرار موفقیت ­آمیز حضور بیمه ایران به عنوان شناسنامه صنعت بیمه را توجه و تلاش همه ارکان شرکت به ضرورت اصل هم افزایی و کار توام با اشتیاق و همدلی برشمرد و تاکید نمود همراهی و هماهنگی کامل مدیران ، کارکنان و نمایندگان پرتلاش شرکت در اجرای سیاست­های ترسیمی تداوم موفقیت­ ها و دستیابی به اهداف متعالی را تضمین می­نماید.
عضو هیات مدیره در ادامه با اشاره به تقسیم کار دقیق و هدفمندی که در هیات مدیره به عنوان سیاستگذار و البته حمایتگر فعال بخش اجراء براساس برنامه و خط­ مشی­ ها صورت پذیرفته افزود: سرعت حرکت و پیشبرد فعالیت و امور در حوزه ­های مختلف فنی، مالی، بازاریابی و پشتیبانی بیشتر و حرفه­ ای ­تر شکل گرفته و هماهنگی ها و انسجام موثرتری خواهد گرفت.
وی با تبیین نقش و اهمیت کمیته مدیریت ریسک بعنوان یکی از راهبردهای مهم تصمیم­ سازی­ ها در ساختار شرکت گفت، شکل­گیری و فعالیت تخصصی آن ضمن آثار وضعی مثبت دراجرای حاکمیت شرکتی، فرآیند فعالیت­ها بویژه در بخشهای فنی و عملیاتی ازانسجام و هماهنگی کامل­تر و موثرتری برخوردار می­شود.
عضو هیات مدیره در خاتمه ضمن قدردانی از همه مدیران و همکاران پرتلاش بیمه ایران ، با تاکید بر اینکه شرط اصلی مقبولیت و اثرگذاری برنامه­ ریزی و تلاش­های هدفمند، توجه ویژه به نظارت مستمر و پیشگیری از هرگونه انحراف است، از یکایک مسئولان و مدیران درخواست کرد هوشمندانه درخصوص ارتقاء سلامت اداری و تقویت شفافیت در همه حوزه ­های کاری و در کلیه سطوح حساس و دقت نظر ویژه داشته و این مولفه مهم و حساسیت مسئولانه را به تمام لایه­ های شرکت تسری دهند.
شایان ذکر است، حقیقی­ پناه مدیرکل هماهنگی امور استان­ها و شعب به عنوان دبیر این نشست در ابتدای جلسه به تشریح برنامه ­ها و اهداف آن پرداخت.
همچنین کتیرایی در حوزه­ های فنی و فکوری در حوزه­ های مالی و پشتیبانی از مدیران واحدهای اجرایی به نمایندگی از سوی مدیران شعب در حوزه­ های فنی، مالی و اداری مسائل و موضوعات خود را مطرح کردند.
در خلال مراسم نیز، لوح سپاس به رسم قدردانی به محمد حسین ملکی مدیر مجتمع 15 آبان، محمد امیری رئیس شعبه ممتاز تهران ­نو، ارسلان افشار رئیس شعبه درجه یک شهریار و سید محمد صادق رضوی مدیر مجتمع خدمات بیمه ­ای فاطمی اعطا شد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.