بانک پاسارگاد برای مقابله با کرونا سنگ تمام گذاشت

بانک پاسارگاد برای مقابله با کرونا سنگ تمام گذاشت

بانک‌پاسارگاد با انجام اقدامات متعددی در حوزه‌های اطلاع‌رسانی، پیشگیری و مقابله با کرونا در سطح کشور سنگ تمام گذاشت.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از نقدینه، بانک‌ها به‌عنوان سازمان‌هایی که با توجه به مراجعه‌کنندگان بسیار، ریسک بالایی در ابتلا به بیماری کرونا چه در بین مشتریان و چه در بین کارمندان را متحمل شده‌اند، اقدامات در خور توجهی برای کاهش این ریسک انجام داده‌اند. از اتخاذ تمهیداتی برای ضدعفونی کردن محیط و افزایش امکانات بهداشتی تا ارایه اکثر خدمات بانکی به صورت غیرحضوری و تشویق مشتریان به کاهش رفت‌ و آمدهای غیرضروری به شعبه‌ها از جمله اقدامات سیستم بانکی است.
بانک پاسارگاد نیز که همواره در عرصه ایفای مسوولیت‌های اجتماعی، نام خود را به عنوان یکی از بانک‌های پیشرو مطرح کرده‌است در عرصه مقابله با کرونا هم اقدامات مؤثری را در راستای کمک به جامعه پزشکی، اطلاع‌رسانی عمومی و فرهنگ سازی، پیشگیری، ارائه خدمات ویژه به مشتریان انجام داده است و اقدامات متعددی را نیز در دستور کار دارد.

ایجاد تمهیدات مناسب برای ایمن‌سازی محیط شعبه‌ها و ساختمان‌های ستادی

در این راستا، بانک‌پاسارگاد از همان ابتدای دوران شیوع این بیماری با تشکیل کارگروه ویژه پیشگیری از شیوع بیماری کرونا تصمیماتی را برای افزایش ایمنی مشتریان و مراجعه‌کنندگان درنظر گرفته و اجرایی کرد. تهیه و نصب حفاظ‌های جداکننده پلکسی روی باجه‌های شعبه‌ها، استقرار تجهیزات تب‌سنجی و اندازه‌گیری دمای بدن تمامی مراجعه‌کنندگان به ساختمان‌های ستادی بانک، ضدعفونی مستمر محیط شعبه‌ها و واحدهای ستادی و تجهیزات بانکی، تغییر در چیدمان صندلی‌های انتظار شعبه‌ها و واحدهای ستادی به جهت رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در بین مراجعه‌کنندگان، در دسترس قرار دادن تجهیزات بهداشتی شامل محلول و دستمال ضدعفونی در فضاهای مشاعی شعبه‌ها و ساختمان‌های ستادی و ... نمونه‌ای از اقدامات این بانک برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا است.

تلاش برای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی

بانک‌پاسارگاد در راستای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی خود، علاوه بر ایجاد امکانات لازم جهت ویزیت مجازی بیماران از طریق دستگاه تله‌‌مدیسین (Telemedicine) در پایگاه‌‌های تشخیص سیار، 70 دستگاه ترمومتر، 350 هزار ماسک N95 و 10 هزار واحد لباس مخصوص بیماران کرونایی به دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور اهدا کرد. این بانک در اقدامی دیگر، برای خرید تجهیزات و ملزومات درمانی، دارو و اقلام مورد نیاز از دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور حمایت کرده‌است. این بانک همچنین اعلام کرده‌است که از هر پروژه تحقیقاتی و تولیدی برای ساخت واکسن بیماری کرونا و همچنین تولید دارو برای این بیماری، حمایت مادی و معنوی خواهد کرد.

ایجاد زمینه برای کاهش رفت و آمدهای غیرضروری به شعبه‌ها

بانک‌پاسارگاد از ابتدای شیوع ویروس کرونا، با گسترش خدمات بانکداری‌الکترونیک و تقویت ظرفیت‌های پاسخگویی به مشتریان، زمینه را برای ارایه خدمات غیرحضوری و کاهش رفت و آمدهای غیرضروری به شعبه‌ها و واحدهای ستادی فراهم کرد.
این بانک با افزایش ظرفیت مرکز مشاوره و اطلاع‌رسانی خود، به‌صورت 24 ساعته پاسخگوی تماس‌های مشتریان و ارایه مشاوره در خصوص انجام امور بانکی آنها است. علاوه بر این همکاران در کلیه‌ی شعبه‌های این بانک آمادگی پاسخگویی غیرحضوری به مشتریان را دارند.
علاوه بر این بانک‌پاسارگاد با ایجاد شرایط مناسب برای انتقال وجه غیرحضوری، افزایش سقف کارت به کارت و تمدید خودکار کارت­های بانکی، نسبت به خرید و نصب دستگاه­های خوددریافت (CRS) در شعبه­ های منتخب اقدام کرد که باعث کاهش بار مراجعه به شعبه‌ها برای واریز وجه نقد شد.
ایجاد امکان ثبت درخواست برای متقاضیان مساعدت در بازپرداخت تسهیلات دریافتی فعالان اقتصادی به‌ویژه صاحبان کسب و کارهای کوچک و متقاضیان برخورداری از قانون تسهیل تسویه‌ی بدهی بدهکاران شبکه‌ی بانکی کشور از دیگر اقدامات این بانک برای کاهش مراجعه حضوری به شعبه‌ها بود.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.