حاشیه‌نشینان سند‌دار می‌شوند

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامیخبر داد :

حاشیه‌نشینان سند‌دار می‌شوند

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: با همکاری شهرداری‌ها اراضی حاشیه‌نشین‌ها به نام افراد سند می‌خورد.

به گزارش دیوان اقتصاد،علیرضا تابش در گفت‌وگو با  ایلنا درباره فعالیت‌های بنیاد مسکن در بخش ساماندهی حاشیه‌نشینی اظهار داشت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به بحث ساماندهی حاشینه نشینی در برخی از شهرها وارد شده و به دنبال کاهش مخاطرات سکونت در این مناطق اقداماتی را انجام داده است.

وی با اشاره به ورود بنیاد به ساماندهی حاشیه نشینی در برخی از شهرها گفت: ساماندهی 10 هزار واحد مسکونی در حاشیه زاهدان، 2 هزار و 500 واحد در چابهار و 2 هزار هم واحد در مشهد را در حال اجرا داریم.

رییس بنیاد مسکن انقلاب درباره ارایه تسهیلات به حاشیه نشینان ادامه داد: ارایه تسهیلات و وام بلاعوض و همچنین ساخت معابر از جمله اقدامات بنیاد برای احیای محیط زندگی در این مناطق است.

تابش با بیان اینکه ارایه تسهیلات به حاشیه نشینان آغاز شده‌ است، اظهار داشت: میزان این تسهیلات 50 میلیون تومان است و مناطق مورد نظر هم از سوی شهرداری‌ها و استانداری‌ها به بنیاد مسکن معرفی و واگذار شده است تا هر چه سریع‌تر نسبت به ساماندهی آن اقدام شود.

وی با تاکید بر اقدام مهم بنیاد برای ساماندهی حاشیه‌نشینی گفت: از دیگر اقدامات ما واگذاری زمین به خود فرد است از این رو در زاهدان 100 میلیارد تومان در اختیار شهرداری‌ها قرار داده‌ایم، افرادی که در منطقه حاشیه‌نشین سکونت دارند به شهرداری‌ها معرفی ‌می‌شوند، و اگر زمین شهرداری را تصرف کرده باشند، شهرداری می‌تواند عوارض زمین آن‌ها را از محل همان پولی که در اختیار شهرداری قرار داده‌ایم، بردارند.

رییس بنیاد مسکن ادامه داد: به این ترتیب، ساکنان در این اراضی بدون اینکه پولی را بدهند، صاحب زمین می‌شوند و این اراضی به نام آنها ثبت می‌شود.        

تابش با بیان اینکه تمام معابر در این محلات را بنیاد مسکن اصلاح و احداث می‌کند، افزود: 100 میلیارد تومان اعتبار برای احداث معابر در این محلات اختصاص داده‌ایم.

وی درباره احتمال جابه جایی برخی از ساکنان از این محلات گفت: ‌عده‌ای که واحد‌هایشان در مسیر معابر و تعریض قرار گرفته، باید از آن محل منتقل شوند. همچنین در این مناطق آنقدر فشردگی و تراکم بالا است که نمی‌توان با این حجم تراکم  نسبت به ساماندهی آن اقدام کرد. بنابراین دراین محلات ذکر شده احتمالا 20 درصد جمعیت باید جابه جا شوند.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.