وزیر راه: تا پایان دولت ٥ هزار کیلومتر انواع راه افتتاح می‌شود

وزیر راه: تا پایان دولت ٥ هزار کیلومتر انواع راه افتتاح می‌شود

سه‌شنبه, ژولیه 14, 2020 - 13:07 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

وزیر راه و شهرسازی گفت: در صورت تامین اعتبار تا پایان دولت دوازدهم امکان بهره‌برداری از ٥ هزار کیلومتر انواع راه وجود دارد.

به گزارش دیوان اقتصاد،«محمد اسلامی» امروز سه شنبه و بعد از پایان جلسه مشترک با کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران افزود: در جلسه امروز طرح های عمرانی نیمه کاره را معرفی کردم، ١١ هزار و ١٠٠ کیلومتر پروژه آزادراهی، راه اصلی، بزرگراه و راه آهن در دست احداث داریم که در صورت تامین اعتبار تا پایان دولت امکان بهره‌برداری از ٥ هزار کیلومتر آن وجود دارد.
وی با بیان اینکه موضوع دوم بررسی وضعیت بازآفرینی شهری بود، گفت: لازم است با تمهیدات ویژه، حاشیه نشینی و بافت ناکارآمد شهری را به حداقل برسانیم، طرح مسکن ملی مورد حمایت مجلس است و با توجه به تامین زمین در محلات هدف امکان حل مشکل حاشیه‌نشینی وجود خواهد داشت.
وزیر راه از بررسی مدل‌های گوناگون تامین منابع مالی مسکن ملی خبر داد و گفت: درباره تامین مالی مسکن ملی لازم است که همه دستگاه‌ها همکاری کنند، بازار مسکن دچار التهاب و حباب است و طرح مسکن ملی می‌تواند این مشکل را حل کند و هم صدایی و حمایت همه را لازم داریم.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به افزایش تقاضای سکونت روستایی ادامه داد: با مجلس رایزنی کردیم تا برای ساخت راه روستایی بودجه مناسبی در لایحه بودجه ١٤٠٠ تصویب شود و بتوانیم نقاط حادثه‌خیز را کاهش داده و راه‌های آسفالت را افزایش دهیم.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.