تخصیص ۶هزار و۵۰۰ میلیاردتومان تسهیلات برای اشتغال روستایی

تخصیص ۶هزار و۵۰۰ میلیاردتومان تسهیلات برای اشتغال روستایی

یک‌شنبه, ژولیه 26, 2020 - 09:57 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

دبیر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید گفت: امسال برای طرح توسعه پایدار اشتغال روستایی ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات پیش بینی و بخشی از آن تخصیص داده شده است.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از مهر میثم زالی با حضور در تحریریه بخش خبری ۲۱ شبکه یک سیما افزود: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با عضویت ۱۲ عضو کابینه است و به همین علت به همه بخش‌های تولید از جمله نفت، جهاد کشاورزی، نیرو و گردشگری و صنعت می‌پردازد.

وی با بیان اینکه تسهیلات را در بخش‌های مختلف می‌توانیم پرداخت کنیم ادامه داد: از جمله تسهیلات ارزان قیمت تبصره ۱۸ است که از منابع مشترک صندوق و بانک‌های عامل است و رقم آن برای مناطق محروم ۱۲ درصد و برای مناطق برخوردار ۱۴ درصد است.

زالی اضافه کرد: تسهیلاتی هم براساس دستورالعمل رونق تولید وجود دارد که بانک مرکزی دستورالعمل آن را صادر کرده است.

وی گفت: از این بانک می‌خواهیم رقم مشخصی را برای امسال پیش بینی کند و درخواست ما در بخش صنعت و معدن حدود ۷۰ هزار میلیارد تومان برای امسال است.

دبیر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید افزود: اگر بانک مرکزی این رقم را تخصیص دهد بسیاری از طرح‌ها به سرانجام خواهد رسید.

وی اضافه کرد: در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در کارگروه استانی دو بخش را در موضوع تسهیلات، یکی پرداخت تسهیلات و دیگری موانع پرداخت تسهیلات را رصد می‌کنیم.

دبیر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید گفت: در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، موظف هستیم تا مصوبات لازم را صادر کنیم تا موانع برطرف شود.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.