پرداخت ۱۲ هزار و ۷۴۲ میلیارد ریال بابت تسهیلات کرونا

پرداخت ۱۲ هزار و ۷۴۲ میلیارد ریال بابت تسهیلات کرونا

سه‌شنبه, ژولیه 28, 2020 - 11:58 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

تعداد ۵۰۳ هزار واحد به شدت آسیب دیده از کرونا تاکنون در سامانه کارا ثبت نام کرده اند و ۱۲ هزار و ۷۴۲ میلیارد ریال تحت عنوان تسهیلات کرونا از سوی مؤسسات عامل پرداخت شده است.
 

به گزارش دیوان اقتصاد،عیسی منصوری,معاون اشتغال وزارت کار در گفت‌وگو با خب تسنیم؛ درباره جزئیات پرداخت تسهیلات کرونا گفت: براساس آخرین آمارها، تعداد 503 هزار واحد تاکنون در سامانه کارا ثبت نام کرده اند. این تعداد 290 هزار پرونده و 655 هزار نفر اشتغال را شامل می شود که توسط 13 دستگاه اجرایی بررسی شده و  102 هزار و 429 میلیارد ریال تسهیلات را در برمی گیرد.

وی گفت: از کل 285 هزار پرونده ارسال شده به مؤسسات عامل، 36 هزار پرونده مصوب و تسهیلات مربوط به 23 هزار پرونده پرداخت شده است. تاکنون 12هزار و 742 میلیارد ریال تحت عنوان تسهیلات کرونا از سوی مؤسسات عامل به مشمولان پرداخت شده است.

منصوری افزود: تعداد 834 زیر رسته به شدت آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا با هماهنگی دستگاه های اجرایی شناسایی شده است. تعداد بنگاه های آسیب دیده ذیل 14 رسته منتخب 3 میلیون واحد است که 1.3 میلیون واحد آن بیمه شده و دارای کد کارگاهی و 1.7میلیون واحد فاقد بیمه و کدکارگاهی هستند، این تعداد2.8 میلیون نفر بیمه شده و 3 میلیون نفر فاقد بیمه را شامل می شود.

به گفته منصوری، وزارت صنعت، معدن و تجارت با 324 زیررسته و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با 213 زیررسته و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با  154 زیررسته به ترتیب بیشترین زیررسته های شناسایی شده و آسیب دیده از کرونا را به خود اختصاص می دهند.

وی با بیان اینکه 400 هزار میلیارد ریال برای پرداخت تسهیلات کرونا درنظرگرفته شده است، گفت: از کل رقم 35هزار میلیارد ریال برای 108 شرکت بزرگ حمل و نقل عمومی مسافر برون شهری اعم از هوایی، ریلی و دریایی، 33 هزار و 300 میلیارد ریال جهت پرداخت تسهیلات به مؤسسات عامل معرفی و 9 هزار و 200 میلیارد ریال نیز به مشمولان پرداخت شده است.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره مشمولان فاقد بیمه تسهیلات کرونا گفت: برای شناسایی این افراد با وزارتخانه ها و دستگاه های مربوطه از جمله صنعت، معدن و تجارت، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، ورزش و جوانان، فرهنگ و ارشاد اسلامی، راه و شهرسازی، کشور، آموزش و پرورش، علوم، تحقیقات و فناوری، جهاد کشاورزی، تعاون، فنی و حرفه ای و بهزیستی کشور، هماهنگی لازم صورت گرفته و بیش از یک میلیون و 986 هزار نفر از شاغلان شناسایی و احراز شده اند که تاکنون برای یک میلیون و 834 هزار نفر از آنها پیامک ارسال شده است.

وی همچنین گفت: از جمع کل پیامک های ارسالی، تعداد564 هزار پیامک از طریق وزارت ارتباطات و فناوری ارتباطات به مشمولان ارسال گردیده است و براساس آمار سامانه کارا، تاکنون حدود 4 درصد از مشمولان فاقد بیمه تسهیلات کرونا در این سامانه ثبت نام کرده اند.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.